• LindaHirvonen

Gotlänningar , hur är det att bo på gotland m.m.??

Hej på er!!

Som rubriken lyder:

Ni som bor på gotland, ge mig och min familj all info å allt ni har att beräta om gotland till osss..
    Gotland är ngt av en drömdestination för oss.. Vi skulle vilja flytta dit..
    Hur är det med lghter?? dyrt billigt?? lätt å få jobb??

Ja informera oss haha.. vill ha personlig info liksom inte bara det som står på gotlands hemsida m.m.
    Hoppas ni e med på vad jag menar..

Kramar från familjen som skulle vilja till gotland..

(¯`°?.¸ ♥ Melissa & Nova ♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Gotlänningar , hur är det att bo på gotland m.m.??
  • Ekorrfamiljen

Det är svårt att få bostad om man inte stått i kö i flera år (eller kan tänka sig bo avsides/har kontakter med privata uthyrare.)

Löneläget är ganska dåligt, men det finns sämre platser att bo på. Det är i nuläget ont om jobb inom de flesta sektorer. På lasarettet har det t.ex. varit mycket strul och avgångar nu.

Känns som att maten är dyrare här, men det kan ju vara en subjektiv upplevelse. Vi har Willys och ÖoB som har hyfsat billig mat, men varken Lidl eller Netto finns, än..

Allt sammantaget låter jättenegativt, men jag flyttade hit för 6,5 år sedan och har inte ångrat mig en sekund!

Människorna är jättehärliga, naturen är vacker, klimatet är ganska bra, somrarna är underbara, det är nära till allt (det som nu finns) och det känns bra att låta barnen växa upp här. Rekommenderar verkligen att prova på att bo här en tid. Gillar man det inte får man väl flytta igen, men det är få som gör det, om de inte blivit arbetslösa och MÅSTE förstås.

Alla goda ting är 3, men jag vill gärna ha ett 4:e barn ändå!
Svar på tråden Gotlänningar , hur är det att bo på gotland m.m.??