Drömmer Spädbarn?
Fråga som rubriken lyder...
Drömmer spädbarn?
Vad drömmer dom isåfall om?
Min dotter på snart 2 veckor sen ut som hon drömmer - kan vakna upp hastigt och gnälla till...
Vad?
Fråga som rubriken lyder...
Drömmer spädbarn?
Vad drömmer dom isåfall om?
Min dotter på snart 2 veckor sen ut som hon drömmer - kan vakna upp hastigt och gnälla till...
Vad?
skulle också gärna vilja veta. mina barn (8 mån okorr) kan vakna mitt i natten och gallskrika, och när man kommer dit så ligger de så fint och sover. O_o
sen har de ju så roligt minspel när de sover!
Tror absolut de drömmer. De drömmer väl om intryck de fått under dagen. Man behöver ju inte ha ett språk för att drömma. Vuxna människor utan verbalt språk (döva/stumma) drömmer ju också. Även blinda drömmer ju. Hundar drömmer ju. Klart bebisar drömmer!
Nog tror jag att de drömmer, varför skulle de inte! min dotter kan låta å pipa å ha sig å sen så vaknar hon med ett hjärtskärande skrik nästan, så då antar jag att hon drömt något hemskt stackarn. hon är 3 månader, samma natt som hon föddes va samma sak, så då antar jag att hon bearbetade det hon just varit med om =)
De drömmer såklart. Ofta drömmer de om förlössning, sedan om intryck de fått under dagen.
när vi hade barnpsykolog på vår föräldragrupp på bvc frågade någon om just drömmar. "hon" hävdade att man faktiskt inte helt är på det klara med om de drömmer eller ej. Men att OM de drömmer så kan de inte drömma i rörliga sekvenser såsom vi gör utan bara i stillbilder.