• Anonym (Huvudvärk)

huvudvärk på höger sida..ofta

Varför har jag det...?? Ibland känns det som det är kaffet som gör det men jag dricker inte mycket en till två koppar max om dan...jag lever på huvudvärkstabletter..Vem kan man vända sig till som vet för vänder man sig till sjukvården så tycker dom inte att det är något att bry sig om men jag har alltid huvudvärk på höger sida ovanför ögat och det är flera gånger i veckan. När jag inte har huvudvärk då reagerar jag så sällan känner jag mig bra..

• Svar på tråden huvudvärk på höger sida..ofta
  • pumpkinhead

prova att dricka mer, motionera mer, äta nyttigare o allt sånt där logiskt snack. jag hade däremot beställt en tid på vårdcentralen o se om dom kan skicka dig vidare. till slut fungerar ju inte huvudvärkstabletter längre om du äter dom som mellanmål

• Anonym (usk)

Kan vara läkemedelshuvudvärk. Sluta ta tabletter.

• Anonym (Huvudvärk)

jag har nyligen kollat synen då jag har glasögon...men jag funderar själv om det kan bero på att jag äter huvudvärkspiller...men kan värken koncentrera sig på ena sida i såna fall..?? Hur länge kan man räkna med innan den försvinner om jag plågar mig igenom utan några som helst tabletter.

• Miot

Det kan inte vara så att du biter ihop eller gnisslar tänderna på natten? Finns massa muskler i ansiket och huvudet som tar stryk av det, hade oxå ont ovanför ögonen och tinningarna, nu har jag fått bettskena och huvudvärken är borta.

• Anonym (Huvudvärk)

jo det kanske jag gör...men hur får jag reda på det då...??kan det koncentrera sig på bara ena sidan om man gnisslar tänder..vart vänder jag mig då, jag vet att jag gnisslade tänder innan men nu vet jag inte.

• Miot
    Anonym (Huvudvärk) skrev 2008-10-03 12:04:18 följande:
    jo det kanske jag gör...men hur får jag reda på det då...??kan det koncentrera sig på bara ena sidan om man gnisslar tänder..vart vänder jag mig då, jag vet att jag gnisslade tänder innan men nu vet jag inte.
    Ja om du gnisslar eller biter ihop mer på ena sidan så kan det koncentrera sig på ena sidan bara. Det är tandläkaren som kollar upp det. Dom ser nästan med engång om det rör sig om det.
  • Anonym (usk)

Ja, den kan vara ensidig vid läkemedelshuvudvärk. Det ska försvinna inom en vecka. Se till att dricka ordentligt, gå gärna och få massage eller ännu hellre gå till en naprapat. Även om huvudvärken är orsakad av läkemedel så om man har huvudvärk länge så blir man spänd vilket gör ännu ondare vilket gör att man spänner sig mer och så är man inne i en ond cirkel. Därför är det bra att få massage eller naptapatibehandling. Se även över din kudde.

• guldplutt

pratar du mkt i mobiltelefon och har den då på höger öra?
    har släktingar som sett ett solklart samband där...

• Anonym (Huvudvärk)

Ja jag har alltid telefonen på höger sida....=( men jag tror att jag måste ta tag i det o vara utan tabletter i minst en vecka....puh....sen får jag väl gå vidare från det då..tänk om det är telefonen..usch...all strålning...fy

• Carla82

Hm...jag tycker att det låter som migrän för den är oftast ensidig som du säger. Migrän kan visserligen bero på att man tar för många värktabletter. Det finns många sidor med information om migrän, kolla och se om du känner igen dig och ta i så fall upp det med en läkare.
    Själv går jag på ett speciellt center på sjukhuset för just olika typer av huvudvärk då jag själv lider av migrän. Jag har oftast på vänster sida men den kan flytta sig även under anfall. Värken är pulserande, blir värre av ljus och ljud och fysisk ansträngning. Det är också ofta förknippat med illamående. Antalet anfall kan variera mycket. Jag själv hade ofta anfall, flera i veckan, lider av migrän sedan jag var liten och tröttnade på att behöva ta mediciner vissa perioder nästan varje dag som ändå inte gjorde någon nytta. Nu sedan jag började gå på detta center (sedan juni) har jag ett par anfall i månaden. Jag bor utomlands så jag är osäker på hur det funkar i Sverige...tycker att läkarna där aldrig riktigt tagit mig på allvar i den här frågan. Men som sagt informera dig och stå på dig för det finns hjälp att få.

Svar på tråden huvudvärk på höger sida..ofta