Hm...jag tycker att det låter som migrän för den är oftast ensidig som du säger. Migrän kan visserligen bero på att man tar för många värktabletter. Det finns många sidor med information om migrän, kolla och se om du känner igen dig och ta i så fall upp det med en läkare.
Själv går jag på ett speciellt center på sjukhuset för just olika typer av huvudvärk då jag själv lider av migrän. Jag har oftast på vänster sida men den kan flytta sig även under anfall. Värken är pulserande, blir värre av ljus och ljud och fysisk ansträngning. Det är också ofta förknippat med illamående. Antalet anfall kan variera mycket. Jag själv hade ofta anfall, flera i veckan, lider av migrän sedan jag var liten och tröttnade på att behöva ta mediciner vissa perioder nästan varje dag som ändå inte gjorde någon nytta. Nu sedan jag började gå på detta center (sedan juni) har jag ett par anfall i månaden. Jag bor utomlands så jag är osäker på hur det funkar i Sverige...tycker att läkarna där aldrig riktigt tagit mig på allvar i den här frågan. Men som sagt informera dig och stå på dig för det finns hjälp att få.