• tarantulan

torr i halsen

kan vakna mitt i natt och vara lite seg i munnen men i halsen är det torrt så jag får panik. dricker lite vatten men det hjälper inte så mycket. så här blir det varje natt för mig. inte förrän jag varit vaken en stund på morgonen försvinner det. fler med samma symptom?

• Svar på tråden torr i halsen
  • miffolina

jepp, samma här, bälgar citronvatten som en galnig, suger på halstabletter och allt som hör till...inte vet jag om det hjälper då?

• Anneliej

Ja samma här...känns som sandpapper i munnen...ush

• Bödvodankas mamma

En till i klubben! Urjobbigt. Jag har en vattenflaska vid sängen och dricker ur den ofta, ofta. Det hjälper dock bara för stunden. Jag tror det har att göra med att jag andas mer med munnen nu när jag sover, eftersom näsan är lite halvtäppt ständigt.

• pabe

Det hade jag i c:a fyra veckor (14-18) men nu har det gått hyfsat över.
    Det var superjobbigt, men man får härda ut.
    Kram PaBe

• evita

det finns salivökande halstabletter på apoteket... finns även en salva/gel man kan smeta i munnen för att förhindra muntorrhet...
    snacka med apoteket så finns det säkert hjälp att få...
    lycka till!!!

• Sommarlycka

Ja, tyvärr! Är också väldigt torr i munnen och halsen. Ohc det hjälper ju inte att dricka vatten. Finns det inget mirakelmedel som fixar detta

• MemmaMu

En till i klubben. Dricker en halv till en liter per natt.
    Min BM sa att det kan bero på att kroppen byter fostervatten var tredje timme. Behöver ju nytt och frächt.
    Som bonus så kissar man ju en till två ggr per natt.
    Härligt va?

Svar på tråden torr i halsen