• glassbåt

Vad kostade era förlovningsringar/vigselringar? Rimligt pris?

//Nyfiken FLàre

• Svar på tråden Vad kostade era förlovningsringar/vigselringar? Rimligt pris?
  • Liten Mjau

Vi förlovade oss i stålringar. Min ring har en äkta diamant så den var ltie dyrare än min sambos, men jag tror det landade på ca 2000:-
    Vi är dock inte gifta än

• La Lola

Vi förlovade oss aldrig utan gifte oss direkt.
    Min ring var gratis (mammas gamla ring i vitguld med 8 billianter). Betalade endast putsning och gravering. Minns ej kostnaden.
    Makens ring (i titan) kostade ca 1100 plus gravering.

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • HjärterEss

Min ska kosta runt 17000 kr.

• Zezana

Våra förlovningsringar kostade runt 2500:- (fick den ena gratis)

• linjes

Förlovningsring och vigselring tillsamans gick på ca 5000 i vitt guld med hjärtdiamant,min man ville inte ha några ringar han tatuerade in vårat bröllopsdatum istället

• Nyfiken gul

Vi köpte förlovningsringar och vigselringar på vår lokala guldsmed som inte tillhör någon kedja.

Vi betalade 1100 kr paret - så 2200 kr med gravyr för vigsel o förlovningsring.

förlovningsringarna är mönstrade men vigselringarna är helt släta.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • EnFruSislak

500 kr st. mycket enkla. vi skulle gifa oss, utan pengar. Smidade av en vän.

• Caranlachiel

Förlovningsringen kostade ca 2000 kr. Den är 5 mm bred i rött guld med en gravering på insidan - från Schalins.

Vigselringen kostade 1300 kr. Den är 3 mm bred i rött guld med 7 små diamanter och en gravering på insidan - även denna från Schalins.

På vår guldsmedja får man 10% rabatt när man köper förlovnings- och vigselringar så det blev ju lite billigare än vad det borde kostat annars.

Vecka 16 - and counting!
  • raspberryrevolution

1500/st för förlovningsringarna och vigselringen ca 3000

• Sarge

7500:- för förlovningsringarna tillsammans
    runt 18000:- för min vigselring

Svar på tråden Vad kostade era förlovningsringar/vigselringar? Rimligt pris?