• Helennnna

Tips tack :-) Torra nagelband som hela tiden flagar upp sig

Jag brukar använda lite nivea kräm å smörja framförallt vid nagelbanden å peta upp dom lite så dom ligger jämnare. Men bara efter några timmar så är dom torra igen å nagelbandet (det som ligger lite på nageln) ligger på nageln ganska fort igen. Någon bra kräm mot detta? Å vad gör jag med nagelbanden som ligger på nageln, skär av eller vad gör ni? Några 'värktyg' till detta?

• Svar på tråden Tips tack :-) Torra nagelband som hela tiden flagar upp sig
  • Kristin24

smörj in med olja..

Go och glad Kexchoklad
  • MyFine

Jag använder Lemony Flutter från Lush. Tycker att den är superbra! funkar även att använda på torra armbågar och sånt.

• la Demoiselle Snorque

Fick ett paket med olika TRIND produkter, det ena är ett nagelbands olja. Superbra! Så det rekomenderar jag! Från TRIND serien alltså.

• Fridapida

Jag vill rekommendera gamla hederliga Elizabeth Ardens eight hour cream. Min kille får sina nagelband förstöda av boxningshandskarna och då fick han denna av mig och den gjorde underverk. Dessutom är det en salva man alltid har behov av.

• thindra4

Olivolja har dom flesta i sitt kök.. De passar hur bra som helst. Sen är de inte fel att göra manikyrer då och då för att återfukta hela handen.

• AnnaGBG

Ja, olivolja funkar bra. Annars finns det en mängd olika nagelbandsoljor och -krämer att köpa.
    Själv använder jag Solaroil, säljs på nagelsalonger.

• AnnaGBG

Och förresten hur menar du med nagelbanden som ligger på nageln? Om det är så att nagelbandet är helt och ändå lägger sig över nageln petar jag tillbaks det försiktigt med något. ( Efter att jag oljat dem ). Är det trasig anagelband som spretar omkring så brukar jag klippa av dem med en nagelbandssax ( finns också på salonger el på Kicks o liknande ställen )

• Strommingen

Depend har ett bra och prisvärt nagelbandsbalsam! Har aldrig provat med olivolja, tycker det verkar lite för..oljigt.. men jag kan tänka mig att det funkar bra! Annars fungerar även Elisabeth Ardens 8 hour creme finfint!

• Skruttis1979

Jag använder Mary Kay´s "Satin Hands", som är en peeling för att få bort döda hudceller så man kan vårda den friska huden. Sen en handkräm som är gudomlig. Innan peelingen har jag ett bivax så inte nagelbanden slits av peelingen. Händerna blir UNDERBARA!!! :)
    Har många kunder som köper det dessutom, och som är supernöjda, och det är ju ett bra betyg på produkten!

Elma är världens centrum
  • Helennnna
    AnnaGBG skrev 2008-10-11 20:12:07 följande:
    Och förresten hur menar du med nagelbanden som ligger på nageln? Om det är så att nagelbandet är helt och ändå lägger sig över nageln petar jag tillbaks det försiktigt med något. ( Efter att jag oljat dem ). Är det trasig anagelband som spretar omkring så brukar jag klippa av dem med en nagelbandssax ( finns också på salonger el på Kicks o liknande ställen )
    Okej tack för tipset
    Båda två, det växer dels över nageln å sen går sönder vid sidan av nageln. Men ska testa detta
  • thindra4
    Skruttis1979 skrev 2008-10-12 14:24:34 följande:
    Jag använder Mary Kay´s "Satin Hands", som är en peeling för att få bort döda hudceller så man kan vårda den friska huden. Sen en handkräm som är gudomlig. Innan peelingen har jag ett bivax så inte nagelbanden slits av peelingen. Händerna blir UNDERBARA!!! :)Har många kunder som köper det dessutom, och som är supernöjda, och det är ju ett bra betyg på produkten!
    Rätt! Så skönt att jag inte är ensam om de.. Jag brukar använda den första tuben i "satin Hands" (Extra Emollient Night Cream) och handkrämen, samtidigt.. Smörjer in händerna, extra noga på nagelbanden ett par kvällar i veckan. naglarna växer bättre och blir starkare, har inga problem med nagelbanden heller sfter att jag börjat med de.

Till er som klipper nagelbanden. Gör de försiktigt så ni inte sliter sönder dom
  • Skruttis1979
    thindra4 skrev 2008-10-12 15:34:48 följande:
    Rätt! Så skönt att jag inte är ensam om de.. Jag brukar använda den första tuben i "satin Hands" (Extra Emollient Night Cream) och handkrämen, samtidigt.. Smörjer in händerna, extra noga på nagelbanden ett par kvällar i veckan. naglarna växer bättre och blir starkare, har inga problem med nagelbanden heller sfter att jag börjat med de.Till er som klipper nagelbanden. Gör de försiktigt så ni inte sliter sönder dom
    Japp, jag gör också så, både bivaxet (extra Emollient Night Cream) och handkrämen samtidigt...
    Peelingen har jag inte dagligen men då jag vill "piffa" upp händerna lite och då de känns trötta... :)
    Elma är världens centrum
  • thindra4
    Skruttis1979 skrev 2008-10-12 17:19:48 följande:
    Japp, jag gör också så, både bivaxet (extra Emollient Night Cream) och handkrämen samtidigt...Peelingen har jag inte dagligen men då jag vill "piffa" upp händerna lite och då de känns trötta... :)
    De är väl tur att man inte gör de dagligen! Tänk vilken tunn hud man skulle ha på händerna då. illa illa. de räcker ju att ta den rengöringen ett par gånger i veckan
  • Skruttis1979
    thindra4 skrev 2008-10-12 17:32:51 följande:
    De är väl tur att man inte gör de dagligen! Tänk vilken tunn hud man skulle ha på händerna då. illa illa. de räcker ju att ta den rengöringen ett par gånger i veckan
    Jupp!!
    Men så underbar man är om händerna efteråt - man har ju LUST att använda den jämt!
    Elma är världens centrum
  • thindra4
    Skruttis1979 skrev 2008-10-12 17:50:09 följande:
    Jupp!!Men så underbar man är om händerna efteråt - man har ju LUST att använda den jämt!
    stämmer igen!! har du testat göra de på fötterna?
  • Skruttis1979
    thindra4 skrev 2008-10-12 18:02:27 följande:
    stämmer igen!! har du testat göra de på fötterna?
    Jajamensan! Dunderskönt!!!
    Elma är världens centrum
  • k girl

Jag har samma problem med att nagelbandet spricker upp vid sidorna men det är när de har växt ut på nageln för långt. Lägg fingrarna i blöt, massera in en olja och tryck försiktigt upp nagelbanden med en orangepinne (manikyrpinne). OM det mot all förmodan har blivit fransar eller "pinnar" klipper jag av dem försiktigt. Smörj in händerna regelbundet med en handkräm (själv avgudar jag Body Shops handkräm med mandelolja).

Jag skulle satsa på en nagelolja med mindre molekyler än olivolja, som myrraolja eller mandelolja.

Svar på tråden Tips tack :-) Torra nagelband som hela tiden flagar upp sig