• Pumpalicious

Termobyxor i storlek 80 - vart??

Behöver köpa bra, fodrade vinterbyxor (för utomhusbruk) till min lille kille i storlek 80 - hittar ingenstans! Vill helst ha med hängslen så man slipper glipan i ryggen...

Några tips?

• Svar på tråden Termobyxor i storlek 80 - vart??
  • pumpkinhead

tyvärr finns det oftast från 90 och uppåt i centilong så hittar du får du gärna höra av dig för jag har flera vänner me samma problem. babystorlek till barnstorlek har ett glapp som heter duga!

• Pumpalicious

är det meningen att man ska ha overall då eller?
    Tycker det är smidigare med byxor, har köpt en sån bra jacka - då kan man ju klä barnet efter vädret...

• Roxanne

POP har väl termobyxor? Tycker jag har sett ett par som finns i storlek 74-92. Kanske kan vara något om du inte redan har kollat där?

• Scrapmom

Jag hittade storlek 86 på H&M som funkar på min tjej som brukar ha 80-86. Utan hängslen dock

• Pumpalicious
    Roxanne skrev 2008-10-03 16:56:27 följande:
    POP har väl termobyxor? Tycker jag har sett ett par som finns i storlek 74-92. Kanske kan vara något om du inte redan har kollat där?
    Jag kollade just POP´s hemsida.. Men är det mer som skalbyxor eller är dom fodrade? POP kör väl lager på lager varianten, vilket skulle innebära att man måste köpa skalbyxor och fleece byxor- känns dyrt när killen förmodligen kommer behöva 86 senare i vinter med
    Annars hade jag gärna tagit pop.. gillar deras kläder..
  • Pumpalicious
    Scrapmom skrev 2008-10-03 16:58:36 följande:
    Jag hittade storlek 86 på H&M som funkar på min tjej som brukar ha 80-86. Utan hängslen dock
    Ossian har 74-80, så dom är nog stora... men kan ju alltid prova. tack för tipset!
  • Scrapmom

Kanske ska tillägga att de jag köpte kostade 98:-

• Roxanne
    Pumpalot skrev 2008-10-03 17:01:17 följande:
    Jag kollade just POP´s hemsida.. Men är det mer som skalbyxor eller är dom fodrade? POP kör väl lager på lager varianten, vilket skulle innebära att man måste köpa skalbyxor och fleece byxor- känns dyrt när killen förmodligen kommer behöva 86 senare i vinter med Annars hade jag gärna tagit pop.. gillar deras kläder..
    Det står att det är skidbyxor men jag har aldrig handlat ytterkläder från pop så jag vet inte hur dom är.

Ellos då? Såg att dom har i stl 80 med hänglsen och som går upp en bit på mage och rygg för 179:-
  • Pumpalicious
    Roxanne skrev 2008-10-03 17:06:12 följande:
    Det står att det är skidbyxor men jag har aldrig handlat ytterkläder från pop så jag vet inte hur dom är.Ellos då? Såg att dom har i stl 80 med hänglsen och som går upp en bit på mage och rygg för 179:-
    ska genast kolla! tack för hjälpen!
  • Gul13

Jag köpte på HM i fjor till dottern (på "pojksidan") i stl 80. Kanske ha de i år oxå?

• Pumpalicious

kollade ellos men de fanns inte i lager i de enfärgade. jag är lite emot att sätta på mitt barn kamoflage, så jag får leta vidare... Tack för alla tips!

• Pumpalicious
    Esmiso skrev 2008-10-03 17:20:28 följande:
    tradera
    letat där med...
  • lilla sandra

Pop´s skidbyxor är termobyxor.
    Köpte dem till dottern nu i veckan.
    Deras skalbyxor är bara överdragsbyxor att ha på hösten o våren.

• Roxanne
    Pumpalot skrev 2008-10-03 17:18:29 följande:
    kollade ellos men de fanns inte i lager i de enfärgade. jag är lite emot att sätta på mitt barn kamoflage, så jag får leta vidare... Tack för alla tips!
    Okej men dom kanske får in så du kan ju hålla koll där utifall. Lycka till i letandet.
  • Pumpalicious
    lilla sandra skrev 2008-10-03 17:23:59 följande:
    Pop´s skidbyxor är termobyxor.Köpte dem till dottern nu i veckan.Deras skalbyxor är bara överdragsbyxor att ha på hösten o våren.
    tack då  ska jag spana i dom!
  • lilla sandra

Gör så.

Pumpalot skrev 2008-10-03 17:28:03 följande:
    tack då  ska jag spana i dom!
Svar på tråden Termobyxor i storlek 80 - vart??