Badbyxor??
Jag hade tänkt bada me min 5 månaders nu för första gången o undrar om dom ska ha vanliga badbyxor?? Nåt tips på vart man hittar såna små isf??
Jag hade tänkt bada me min 5 månaders nu för första gången o undrar om dom ska ha vanliga badbyxor?? Nåt tips på vart man hittar såna små isf??
de brukar sälja på badhus och så
Nej, dom ska inte ha vanliga badbyxor. Detta pga vanliga läcker bajs och då får dom byta vattnet i bassängen. Finns special att köpa på typ barnaffärer dom är som lite plast i. Eller så köper du badblöjor som finns i vanliga affärer.
På bl a www.pippilotta.se finns badbyxor av märket "Imse Vimse". Vi har sådana till vår femmånaders pojke när vi går på babysim och är jättenöjda med dem. Finns i flera fina färger
Vi går på babysim och där "förbjöd" de simbyxor från H&M, Kappahl och Lindex. Byxorna ska gå och dra åt vid skinkorna och runt midjan så att inget kan läcka ut.
Detsamma gäller på vårt babysim. Det viktiga är att de är tätslutande kring ben och mage.
Vårt babysim har en webshop som säljer fina. www.linnea.se
Glömde: vi har dem med snoddar runt ben och midja och de håller tätt (vi har testat! )
Okej, tack för alla svar! =)