• Anonym (deppig)

Finns gynakut i Hudiksvall?

Jag är gravid i vecka 12 och har fått en blödning som verkar öka i mängd.
    Vi ska åka till släktingar i Hudiksvall över helgen och jag är jätterädd att jag ska få en störtblödning eller liknande.
    Finns det någon gynakut på sjukhuset i Hudiksvall så jag kan åka in om jag skulle bli riktigt dålig? Jag hittade kvinnokliniken på nätet men det var bara dagtid och jag kunde inte se något journummer.

• Svar på tråden Finns gynakut i Hudiksvall?
  • Mammelina

Jag bor inte i Hudik men en ort bredvid. Och sjukhuset är ju inte så jätte stort, men du får nog kontakta akuten direkt om det skulle hända nåt. Då ringer dom säkert in en jour-gyn-läkare. Det finns ingen särskild gyn-akut. Lycka till och hoppas att det inte kommer nån mer blödning.

♥ Äntligen har vi ett litet pyre i min mage ♥
  • Anonym (deppig)

Tack, jag hoppas jag slipper åka dit, men det ser inte lovande ut.
    Vet du om de är trevliga där eller om man kan bli illa bemött (dåliga erfarenheter från min hemstad)?

• Mammelina

Jag var på gynmottagningen häromdagen och där var dom trevliga. Hade dock en dansk inhyrd dokor som vi knappt förstod ett ord av.
    Deras jobb är ju att ta hand om sjuka människor så det kommer säkert inte bli något problem. Oftast kan ju mindre sjukhus vara mer personliga än större storstadssjukhus.

♥ Äntligen har vi ett litet pyre i min mage ♥
  • Anonym

det är akuten som gäller då och där finns det ju gyn läkare,jag bor i hudiksvall

• Anonym (hudik)

Min man är från Hudik och vi är där ganska ofta. Sjukhuset är trevligt, var inte orolig. Åk in om du måste.

• Anonym (deppig)

Tack alla för svar, nu vet jag var jag ska vända mig så det känns lite bättre.

• Einstein
    Anonym (deppig) skrev 2008-10-03 19:54:01 följande:
    Tack alla för svar, nu vet jag var jag ska vända mig så det känns lite bättre.
    Fast om du har en blödning så borde du väl kolla upp det nu innan ni åker.
  • Anonym (deppig)

Tyvärr fick jag användning för informationen. Åkte in akut lördag kväll och fick skrapas. Personalen var väldigt trevliga och jag blev väl omhändertagen, så det blev i alla fall inte en värre upplevelse än det behövde vara. Läkaren talade hemskt dålig svenska så det tog rätt lång tid att ge och få information, men han var otroligt vänlig och väldigt kunnig.

Einstein: Jo det hade jag också velat, men det fanns inga tider på kvinnokliniken i min hemstad och jag blödde inte tillräckligt för att få komma till gynakuten. Nu blev det som det blev, men det är lätt att vara efterklok.

Svar på tråden Finns gynakut i Hudiksvall?