• Anonym (gul)

Det killar under fötterna och händerna, varför? Stress?

Jag är inte gravid så det är inget symtom på graviditeten eller så. Men det har börjat klia då och då under mina fötter och händer. Vad kan det bero på ? Stress? Näringsbrist? Jag äter bra tycker jag och tar vitamineraltabletter.

• Svar på tråden Det killar under fötterna och händerna, varför? Stress?
  • Kristin24

vad menar du med att killa? får du stickningar eller vad?

Go och glad Kexchoklad
  • Suri

Det vanligaste är att det är en allergi emot ett födoämne. Ätit något nytt?

• Anonym (gul)

Inte ätit något nytt vad jag kommer på, nej det sticker inte utan killar, kittlas.

• Suri
    Anonym (gul) skrev 2008-10-03 19:29:19 följande:
    Inte ätit något nytt vad jag kommer på, nej det sticker inte utan killar, kittlas.
    Köp allergitabletter (antihistamin) på apoteket, finns receptfritt. Kanske blir det bättre. Testa. Allergier kan ju uppstå ibland utan att man varit allergisk tidigare. 
  • Anonym (gul)

Jag har allergitabletter hemma då jag är pollenallergiker. Så visst, det kanske är en korsreaktion. Har inte tänkt att det kunnat va det.

• Anonym

har du även blåsor i munnen? Det kan vara höstsjukan (tror jag det heter)

• Suri
    Anonym skrev 2008-10-03 20:14:16 följande:
    har du även blåsor i munnen? Det kan vara höstsjukan (tror jag det heter)
    Hand foot and mouth, höstblåsor. Är det blåsor?
  • Anonym (gul)

Nej inga blåsor.
    Syns ingenting alls. Jag korsreagerar på hasselnötter och kiwi men då kliar det i munnen,halsen och jag får utslag.

• Suri

Jag är inte allergisk själv, men min sambo. Mot pollen och diverse födoämnen. Får klåda i halsen.
    Han hade som du en period och tog sina tabletter, då blev det bättre. Han har inte brytt sig i att kolla upp det.
    Jag tror att det förmodligen är allergi. Inte mycket annat som ger sådana symptom.

Googla lite?

• Anonym (gul)

suri: har tagit en allergitablett nu, får se om det blir bättre. Tack så mycket för svaren!

• Anonym (gul)

Anonym: Syns inte svamp? Kan väll erkänna det hela började efter en penicillin kur faktiskt, och det vet ju alla att det kan ge svamp. Men det är väll mest underlivet?

• Anonym

jag vet inte om svamp syns. Kanske det är på väg att bryta ut och därför inte syns?

• fjäilen

jag känner igen mig..har haft detta ett par ggr.. vet inte heller var det kan bero på.. börjar liksom klia under fötterna och i handflatorna... är själv överkänslig mot pollen/mjölk/nötter men inget hade jag då ätit... det kommer med ett par veckors mellanrum men lite jobbigt är det allt...

Svar på tråden Det killar under fötterna och händerna, varför? Stress?