• ewq

Samtal kan vara bedrägeri, någon mer än ja som blev uppringd??

Någon mer än jag som blev uppringd idag?

Tycker de va märkligt nummer, så jag kollade på eniro och fick då att samtalet va från IRAK 00964....

Senare satt jag och kollade på aftonbladet och fick så syn på denna artikel www.aftonbladet.se/nyheter/article3451156.ab

Tur att man inte ringde upp..

• Svar på tråden Samtal kan vara bedrägeri, någon mer än ja som blev uppringd??
  • Flussa

ja de ringer från bangladesh också, min sambo fick telefonsamtal idag... Svara eller ring ej upp!!!!

• DOLCE FAR NIENTE

Vadå vad händer när man blir uppring. Orkar inte läsa artikeln.

• LjubaviMoja

Min man och hans mamma fick samtal från somalia. Mannen hann inte svara och hans mamma svarade men de la på.

Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • LjubaviMoja

Kommer inte åt länken förresten.

Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • Flussa

Det kostar massa pengar om man svarar tror det var ca 150 kr i minuten, men vi svara aldrig tack vare artikeln på aftonbladet. Undra hur det är om man har telefonsvarare som går i gång???

• Flussa

Vi polisanmälde det också.... och gick in på comviq och bad dem utfärda en varning ....

• DOLCE FAR NIENTE
    Flussa skrev 2008-10-04 02:46:08 följande:
    Det kostar massa pengar om man svarar tror det var ca 150 kr i minuten, men vi svara aldrig tack vare artikeln på aftonbladet. Undra hur det är om man har telefonsvarare som går i gång???
    Vah hur i h***e kan det gå till. Hur ska man veta detta. Folk har ju släktingar/vänner i respektive länder ska man aldrig svara då?

Asså jag blir alltid förvånad över hur folk lyckas komma på nya sätt att lura folk. Kan man inte gör ngt åt detta i telebolagen ngn fomr av spärr eller liknande.
  • Flussa

Dessutom verkar de ringa natte tid, folk blir ju oroliga att nåt har hänt så många ringer ju tyvärr upp eller svarar

• ewq

Hmm..verkar bli mellan slag mellan a och b i slutet av länken, varje gång ja sänder inlägget hit..

det ska ej vara mellanslag så fungerar det

• Forget Me Not
    ewq skrev 2008-10-04 09:21:05 följande:
    Hmm..verkar bli mellan slag mellan a och b i slutet av länken, varje gång ja sänder inlägget hit.. det ska ej vara mellanslag så fungerar det
    fl har tuppjuck på sin länkfunktion just nu
  • Bebis

Pengarna dras väl inte när man svarar utan när man ringer upp (det är därför de lägger på så fort)

Don't Panic
  • skruttan85

På nyheterna på blocket igår så stod det inget om när man svarade, men om man ringde upp så var det fasligt dyrt!

• slangbella

Jag fick ett samtal från exakt det nummer som var i aftonbladet i början på veckan. Svarade inte eftersom det såg så himla konstigt ut och så gick det bara två signaler innan de lade på. Sen när jag kollade upp landsnumret och såg att det var Somalia så förstod jag att antingen var det en felringning eller så nåt skumt.

Det måste ju vara automatisk uppringning i nummerordning eller nåt, för mitt mobilnummer tillhör min arbetsgivare och finns inte upplagt i offentliga register.

♥ (¯`°?.¸ ♥ BF 24 september ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Samtal kan vara bedrägeri, någon mer än ja som blev uppringd??