Ge mig fast jobb! Hjälp mig med argument till chefen!!!!
Postar detta i känsliga rummet då ämnet är just känsligt och jag är lätt igenkänd då denna branch det gäller inte är så stor...
Jag jobbar som hästskötare, är timanställd, sedan alldeles för många år. Är på ett stall där andra kommer och går, de flesta är 19-20 blir kvar ett år eller ett par och fortsätter sedan vidare. Jag har blivit kvar, är över 30 nu. Jag älskar jobbet, hästarna och stallet. Det här stället är verkligen min plats i livet.
I snitt blir det kanske runt 40% som jag jobbar här, intensivt vissa perioder, mycket mindre andra. Fyller på med privata ridlektioner, tillridning och annat när jag inte jobbar i det aktuella stallet.
Jag är en nyckelperson, chefen har många gånger uttryckt sin tacksamhet över mig, sagt att det inte skulle funka utan mig. Säkert flera gånger i veckan löser jag saker när ingen annan kan eller vill, vissa av hästarna är det bara jag som rider o s v. Jag är en av de timanställda, med samma villkor och samma lön, 94 kronor i timmen, men har ett ansvar som långt överskrider de andras.
Min dröm är en fastare anställning i stallet, kanske på 50%, kanske mer. Fick jag mer tid skulle inte lika många timanställda behövas vilket verksamheten skulle tjäna på.
Jag har ingen hjälp av facket, hade jag gått på ett vikariat hade jag varit inlasad vid det här laget, som timanställd blir jag det inte... orkar inte riktigt förklara de turerna, så tro mig bara på mitt, eller fackets ord; Chefen har ingen laglig skyldighet att anställa mig, bara en moralisk.
Chefen vet att jag söker andra jobb, han säger att han unnar mig det, men att han för egen del vill ha kvar mig. Jag vet att han uppskattar mig väldigt mycket.
På måndag ska jag ha ett samtal med honom om detta. Vet att han kommer använda argumentet att jag får skylla mig själv som är kvar, det är inte ett sådant jobb man ska bli kvar på. Och det är ju lätt att säga i en branch där andra står på kö för att få jobba för hur lite pengar som helst.
Hur ska jag bemöta just det här argumentet? Och vad bör jag för övrigt framhålla, inte framhålla? Tips mottages tacksamt!