• levandecharader

Grillad kyckling över -vad göra?

Vi har fått grillad kyckling över, finns det något gott man kan göra med den till middag imorrn?

Gärna recept eller länkar till recept, tack

• Svar på tråden Grillad kyckling över -vad göra?
  • levandecharader
    Krabbolina skrev 2008-10-03 21:42:44 följande:
    flygande jakob.
    Vad är det och hur gör man det?
  • levandecharader

Tack, ska kolla det

• levandecharader

Lät sådär.. Nån annan med tips?

• tottalisa

Grönpepparkyckling

200 grader 20 min

1 grillad kyckling delas i små bitar
    2 msk soja
    1 msk smält smör
    1,5 msk torkad, krossad grönpeppar
    2 dl grädde/Kelda
    2 dl creme fraiche (lätt går bra)

Lägg kycklingbitarna i eldfast form
    Blanda övriga ingredienser och häll över kycklingen
    Låt gärna stå och dra ett par timmar i förväg så smakerna drar in

ca 20 min i ugnen till det fått fin färg.

Går också att själv fräsa på kycklingbitar och hälla över resten och puttra ett tag men färdiggrillad kyckling har mer smak i själva köttet.

Du och jag, Albin. Tror jag det...
  • TinaElisabeth

Enchiladas!

Bryn rödlök och paprika och grillad kyckling i småbitar tillsammans med tacokrydda. Blanda i lite salsasås och lägg som en liten rad på mitten av ett tortilliabröd. Strö över ost inann du rullar i hop till en rulle och lägger i en ugnsform. Strö över ost och gratinera i ugnen ett par minuter (fyllningen är ju varm. )

Servera med en härlig blandsallad, god vitlöksdip och nachochips! Smarrelismarr!!

• MariaD

He potatismos runt i en ungsfast form. Sen grillad kyckling i bitar i mitten. Ett paket hackade crab fish pinnar. En vanlig vitsås m smak av vitlök. Ost över. In i ugnen tills osten smält o det blivit lite färg på moset.

Nu är Mira här! f 4/7-08, 03.20 3455g o 50 cm
  • MariaD

Eller är de inte så mycket kyckling, hacka den och blanda med Mangoraja (Rydbergs currydressing, skitgod!) He på rostade mackor eller fyll i en baguette, gärna lite sallad i också.

Nu är Mira här! f 4/7-08, 03.20 3455g o 50 cm
  • Pollica

Kyckling i curry eller mexikansk grantäng är ju bara så gott!

• astalacasta

En pastasås med kyckling, matlagningsgrädde och någon god grönsak eller svamp.

Eller en pastasallad med kyckling.

• wiimii

Pastasallad med pesto, rödlök, bacon, rostade pinjenötter, ruccola, fetaost och lite smått å gott. Gärna vitlöksbröd till.

Åh vad hungrig jag blev.

• jen05

jag brukar blanda grillad kyckling(delar i bitar) med mexican-chili creme-fraiche salt o lite peppar, värm upp!
    koka tagliatelle till.
    mums!!

Svar på tråden Grillad kyckling över -vad göra?