Grillad kyckling över -vad göra?
Vi har fått grillad kyckling över, finns det något gott man kan göra med den till middag imorrn?
Gärna recept eller länkar till recept, tack
Vi har fått grillad kyckling över, finns det något gott man kan göra med den till middag imorrn?
Gärna recept eller länkar till recept, tack
flygande jakob.
Tack, ska kolla det
Lät sådär.. Nån annan med tips?
Grönpepparkyckling
200 grader 20 min
1 grillad kyckling delas i små bitar
2 msk soja
1 msk smält smör
1,5 msk torkad, krossad grönpeppar
2 dl grädde/Kelda
2 dl creme fraiche (lätt går bra)
Lägg kycklingbitarna i eldfast form
Blanda övriga ingredienser och häll över kycklingen
Låt gärna stå och dra ett par timmar i förväg så smakerna drar in
ca 20 min i ugnen till det fått fin färg.
Går också att själv fräsa på kycklingbitar och hälla över resten och puttra ett tag men färdiggrillad kyckling har mer smak i själva köttet.
Jag brukar skiva fileérna som blir över till pålägg.
Eller om det är lite mer kan man göra en kycklingsallad. Sallad, gurka, tomat, majs, ris, ägg och kycklingbitar.
Tack
Enchiladas!
Bryn rödlök och paprika och grillad kyckling i småbitar tillsammans med tacokrydda. Blanda i lite salsasås och lägg som en liten rad på mitten av ett tortilliabröd. Strö över ost inann du rullar i hop till en rulle och lägger i en ugnsform. Strö över ost och gratinera i ugnen ett par minuter (fyllningen är ju varm. )
Servera med en härlig blandsallad, god vitlöksdip och nachochips! Smarrelismarr!!
He potatismos runt i en ungsfast form. Sen grillad kyckling i bitar i mitten. Ett paket hackade crab fish pinnar. En vanlig vitsås m smak av vitlök. Ost över. In i ugnen tills osten smält o det blivit lite färg på moset.
Eller är de inte så mycket kyckling, hacka den och blanda med Mangoraja (Rydbergs currydressing, skitgod!) He på rostade mackor eller fyll i en baguette, gärna lite sallad i också.
Kyckling i curry eller mexikansk grantäng är ju bara så gott!
pizza?!
En pastasås med kyckling, matlagningsgrädde och någon god grönsak eller svamp.
Eller en pastasallad med kyckling.
Pastasallad med pesto, rödlök, bacon, rostade pinjenötter, ruccola, fetaost och lite smått å gott. Gärna vitlöksbröd till.
Åh vad hungrig jag blev.
jag brukar blanda grillad kyckling(delar i bitar) med mexican-chili creme-fraiche salt o lite peppar, värm upp!
koka tagliatelle till.
mums!!