• Snoopert

Bonusbarnet stjäl pengar

Min bonusdotter stjäl pengar av mig och pappan vägrar inse detta. Enligt honom är hon oskyldig till allt. Ungen är tolv åroch piper som en sexåring om hon inte får sin vilja igenom. Jag tror att allt handlar om pappans dåliga samvete att inte räcka till och så får hon allt serverat, men hur ska jag förklara detta? Han vägrar lyssna och tycker bara att min son är självfixerad och lassar skit på oss och talar om att jag styr och ställer, medan jag tycker synd om hans dotter för att hon drar sig undan allt och alla och är extremt rädd för konflikter = pappans dåliga humör. Utan barnen funkar vi bra ihop, med barnen blir han dysfunktionell och är bara arg och skriker. Min son får ta en hel del skit, som är hämnd; ovuxet och jobbigt. Jag får ånegst så fort hans barn kommer. Den ena dottern är dessutom myndig och vill inte bo här men tvingas till detta av mamman, som behandlar henne som ett barn och anser att växelvis boende är naturligt fast det geografiska avståndet är 11 mil!
    Jag blir galen! Vad gör man?

• Svar på tråden Bonusbarnet stjäl pengar
  • Tyche82

Har ni övervägt att vända er till familjerådgivningen och prata ut?

Det låter som ni har en del att bearbeta och kanske kan hjälp göra att ingen känner sig utpekad eller skyldig.
    När det gäller att bonusdottern stjälpengar av dig - är du säker på att det är hon? Finns det ingen som helst möjlighet att det är någon annan? (din son eller andra bonusdottern tex?).
    Har du pratat med henne om det?
    Storbus 050520 & Lillbus 070307
  • Snoopert

Jag är helt säker på att det är hon. Har gjort ett test och lagt pengar framme, lite elakt kanske men bara för att vara säker.
    Min son har en kassa som han vet han får hämta av om han behöver, för att handla mat etc och där har jag full koll.
    jag vill gärna gå till rådgivning men då min man anser att problemen bara härrör till mig och mina barn är det svårt.
    jag försöker jobba efter devisen att aldrig döma men min man har sin uppfattning och den lever han efter. Självklart är det vårt problem och jag mår dåligt av att det landar i barnens knä då jag är medveten om att vi som vuxna valt denna situation, inte dom.
    Jag är orolig både för min egen son och hans döttrar men orkar inte riktigt bry mig om hans barn. Jättesvårt.

• Ärlig

Din gubbe verkar sannerligen trasslat till det för sig.
    Har han alltid betett sig på det här viset eller har det dykt upp på senare tid?

• Snoopert

Jag vet egentligen inte. Enligt honom är det exet som styr allting och jag försöker få honom att diskutera med mig vad som är bäst för oss och hur vi vill ha det. men vad vi ska rätta oss efter är hennes (hans barns mamma) idé om varannan veckas boende punkt slut.
    Min son blir ständigt attackerad av döttrarna som gaddar ihop sig och han har blivit utsedd till syndabock i familjen. Jag försvarar honom så gott jag kan men känner hela tiden att vi är i vägen och så fort jag säger något så tolkas det som att jag har kontrollbehov och har andra regler för barnen. I själva verket undviker jag ett be hans ungar om hjälp och behandlar min egen son mycket hårdare i ren stress.

• realcha

Men om du och din son inte mår bra över detta varför stannar du? Mår ni inte bättre ensamma utan stress och felbehandling...

Svar på tråden Bonusbarnet stjäl pengar