• jagvardag

Snabb att hoppa i säng

Blev lite besviken när jag förstod att min snart 15 åriga dotter väldigt snabbt kommit ur kläderna när hon varit ensam med nån kille hon varit attraherad av. Sist fick väl den senaste hennes oskuld och dumpade henne nästa dag. Detta lyckades jag lirka ur henne annars har jag fått veta mkt genom att snoka. Som sagt, hon beter så underligt så jag måste kolla.
    Hon verkar fatta detta med kondomer. Men att ge "allt" genast tar ju död på intresset, detta fattar hon inte utan går där med brustet hjärta.

• Svar på tråden Snabb att hoppa i säng
  • Zharlotte

Varför snoka i din dotters sexliv? Detta gör ju att hon absolut inte känner att hon kan komma till dig om hon har frågor eller känner att hon vill prata. Visa henne istället vart hon kan vända sig ang. preventivmedel och känn dig stolt över att du har en dotter som förstår vikten i att använda kondom!!!

• Frontline

Säger samma sak , hon är 15 år så varför ska du snoka hur hennes sexliv är för...
    Det är ju inte så att du bygger upp ett bra förtroende mellan dig och dottern på detta sätt..

• jozelyn

Sen är det ju inte alla 15-åringar som vill diskutera allt. Kanske bättre o ha lite koll, än o inte ha nån koll alls.
    Säger inte att det är rätt o snoka, men ändå.

• LjubaviMoja

Tycker dte är fult att snoka men förstår samtidigt att du bryr dig man vill jo inte se sin dotter ledsen och uttnytjad hela tiden. De bästa du kan göra är att låta det vara tills hon själv kommer till dig för att prata då kan du ge råd och trösta henne.

Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • jagvardag

Jag hade egentligen aldrig tänkt snoka det känns fel att snoka. Men såg att ngt var väldigt fel Hon är inte ens 15 fylld än och har redan jobbiga sex erfarenheter. Via mitt snokande har jag förstått att hon hatar sitt utseende, tycker att hon är fet och misslyckad. Detta för att hon blivit illa ratad och dumpad strax efter att hon har "släppt till". Jag skulle önska att hon hållit lite mer på sig. Det verkar som att hon tror att hon kan få en relation starkare genom sex. Kanske för att 2-3 kompisar haft "turen" att tidigt nu ha stadiga förhållanden. Något jag egentligen tycker är tidigt men alternativet verkar ju ättre än det min dotter haft.

• Bevabus

Hon kommer, precis som du och alla andra människor här i världen, att lära sig av sina misstag. Hon kommer att förstå att det inte alltid är smart att hoppa i säng dagen efter att ha tärffat killen.
    Men det är HENNES misstag. Att du ska lägga dig i hennes sexliv finns inte på kartan. Låt henne leva sitt liv och göra sina misstag. Tonåren är skitjobbiga så det är inte konstigt att hon mår dåligt.
    Om du märker att hennes tankar om att hon är ful eller att hon mer och mer släpper till, till killar så kan du fråga henne om hon skulle vara intresserad av att prata med en psykolog på BUP. Dom är jättebra och skulle utan att tveka hjälpa henne att få ett bättre självfötroende och ge henne mera värdighet i hennes ögon.

• jagvardag
    Svar på #6
    Bra svar där. Jag bara önskar att hon ville prata med ngn det har jag föreslagit. Hon har koll på läget. Vi pratade nyss och hon vet att det måste läka ut. Nu vill hon inte prata mer om det vilket jag har förstått är ett sätt att distansera sig från det hela och gå vidare, en del i läkeprocessen. Läste dessutom en bra artikel i GP tillsammans med henne idag om "första gången" hur viktigt det är att känna och lite och vara trygg med killen.
  • Bevabus

Låter ju jättebra Hon verkar ha koll på läget och du respekterar hennes känslor

Svar på tråden Snabb att hoppa i säng