• vanda

Mirakelhistoria....

Efter fem års försök med misslyckade ivf där jag varit svårstimulerad bla och efter fullt genomgången adoptionsutredning( jobbigare är alla ivf)blev vi precis efter att vi gift oss spontant gravida!!! Jag som trodde den uteblivna mensen berodde på stressen vid bröllopet trodde jag såg i syne då testet blev positivt något som aldrig inträffat tidigare! Så det finns hopp för alla er därute...

• Svar på tråden Mirakelhistoria....
  • Zharlotte

Just det! Många som bevisat förut att när man börjar tänka på annat så händer det. GRATTIS!

• JAG är BÄST

Zharlotte

"Många som bevisat förut att när man börjar tänka på annat så händer det."

Vilken korkad kommentar

Det har inget med tankar att göra. Hur påläst är du om fertilitet?.

Grattis TS till ert plus

• tickan

vanda: Hur gammal är du? Vad menar du med svårstimulerad? Hur många IVF har du gjort? Varför var din hemutredning så jobbig?

Många frågor, men framför allt GRATTIS!!!

• Fossa

Jättegrattis!

Zharlotte skrev 2008-10-03 23:00:40 följande:
    Just det! Många som bevisat förut att när man börjar tänka på annat så händer det. GRATTIS!
    Menar du alltså att ts inte blev gravid tidigare eftersom hon tänkte på det?
  • Zharlotte

JAG är BÄST skrev 2008-10-03 23:04:01 följande:

Zharlotte"Många som bevisat förut att när man börjar tänka på annat så händer det."Vilken korkad kommentar Det har inget med tankar att göra. Hur påläst är du om fertilitet?.Grattis TS till ert plus
    ursäkta, det var inte meningen som nåt dumt, utan jag läste bara ännu en solskenshistoria där de blivande föräldrarna "satsat" energi på annat en tid och det visat sig att dom blivit gravida.
    har två nära bekanta som också kämpat länge, en i elva år, men började sen acceptera faktum att hon inte kunde bli gravid och så hände det, hon blev gravid, min andra vän som försökte två år och när dom beställde tid för undersökning så blev hon gravid.
    ber om ursäkt ännu en gång om nån tog illa upp, det var inte meningen.
  • tickan

Fossa: Härligt att se dig här!! Hoppas att du och dina små mår bra! Jag tänker på er då och då!

• Fossa

Stor kram till dig tickan! Vi mår bra allihop

• JAG är BÄST

Zarlotte

Dina vänner hade blivit gravida ändå vid det tilfället. Så det har inte med tankar att göra.

Vet du hur svårt det ÄR att bli gravid överhuvudtaget?.

En kvinna har ca:10äl/år utav dessa kan endast 2-4 leda till en graviditet. Så det gäller att pricka in JUST DOM ägglossningarna. Dessutom så ska det vara RÄTT spermie som träffar just den månaden med.

Råkar paret inte träffa in just den ÄL så kan det ta flera månader innan det släpps "rätt" ägg igen och då gäller det att killen har "rätt" spermier i sin pung .

SÅ SVÅRT är det att bli gravid.

Så tänk dig för nästa gång du klampar in eller färller en sån kommentar i din omgivning. Par som kämpat många år vill absolut inte ens höra en sån kommentar för det hör inte dit.

Svar på tråden Mirakelhistoria....