• Karisma

Alcudia - Blue star viva Blue?

Hej,

Nästa år hade vi tänkt åka till Rethymnon på Kreta men Fritidsresor har bestämt sig för att INTE flyga dit från Umeå i maj 2009, jaha bara att hitta nya resmål.

Så nu funderar vi på Mallorca Alcudia och hoteller Blue star viva Blue. Någon som bott där och kan berätta lite om hotellet, är maten bra tex?

Skulle åxå vilja veta om det går lokalbussar/taxibilar utanför hotellet så man lätt kan ta sig till centrum? Min pappa klarar nämligen inte av en promenad på 2.9km. Och vad det är för priser på buss/taxi färder.

Berätta gärna allt ni vet om Alcudia, något man inte får missa i sevärdheter, hur är shoppingen? Hur är det att hitta blöjor och barnmatsburkar?

Hoppas på många svar.

/Kristina

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-04 08:41
    Glömde en fråga, vad kostar en middag ute för en person? På ett ung.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-05 17:58
    Om någon vet något om BLUE VILLAGE ESTRELLA DE MAR & SPA (fritidsresor) så dela gärna med er. Det står nu mellan den och VIVA SUNRISE (ving).

Vi kommer välja till halvpension, positivt/negativt med maten på dessa hotell? Är det fullproppat med folk runt poolerna på dessa hotell? Något min pappa är rädd för.

• Svar på tråden Alcudia - Blue star viva Blue?
  • tess1987

Vi var på alcudia. Jag kan rekomendera VING och bo på alcudia garden. 200 m till stranden och centrum. pool, barnpool, resturang, med god mat, bar.. Barnoch vuxen aktiviteter hade de då, som tillexempelt "pooldisco" Massa lekar i poolen. vollyboll, bygger sandslott på stranden med barnen fotboll, mm. och kvälls shower m.m

Skulle kunna åka tillbaka absolut.!

• tess1987

Ungefär som i Sverige på en semesterort.. Lite dyrare vis stranden precis. men inte så mycket.. Men som i Sverige skulle jag säga.

• Karisma

tess1987: Vet du vad fukostbuffen kostar? Finns inga priser på hemsidan för det, enbart all-incklusive.

Hade ni all-inclusive och var ni isf nöjd?

• skruttan85

När jag virit i alcudia har vi bott på Ciudad blanca, och systerhotellet canopus. Kan ju vara värt att kolla för din del? Nära strand och shopping! och mycket barnfamiljer!

• tess1987

Hej, Vi hade frukost buffe i bokningen tror det kostade ca 300-350kr per person (vuxen), men vi ångrade att vi inte hade allinclusive.!! Fanns mycket att välja på så. Bara att gå och köpa massa flaskor med vatten hela tiden, blir ju dyrt.

• Karisma

Någon som bott på blue star viva blue m fritidsresor? Hur är maten? Hotellet?
    _______

Vad kostar halvpension på alcudia garden m ving? Hittar inga priser på hemsidan.

Tacksam för svar.

• mammiz77

Kan varmt rekommendera Viva Tropic i Alcudia,reste dit med Ving.
    Ett toppenställe! Det ligger väldigt nära Alcudia garden.

• Karisma

mammiz77: Finns inga hotellrum kvar där i slutet av maj.

Hade ni halvpension? vad kostade det isf, borde ju vara ung samma pris på alcudia garden.

Svar på tråden Alcudia - Blue star viva Blue?