• Lady Bling

Hur tidigt är det ok att dammsuga i en lägenhet en lördag?

Ni som bor i bostadsrätt eller hyreslägenhet, hur tidigt tycker ni att man får dammsuga en lördag?

Menar alltså med tanke på att man kan störa grannarna när man dammsuger.

Frågan gäller en lördagsmorgon/förmiddag och inte bara ett par minuters dammsugning, utan hela lägenheten.

• Svar på tråden Hur tidigt är det ok att dammsuga i en lägenhet en lördag?
  • Skrik och Panik

Efter kl 10 tycker jag är ok

• Lantani

I denna lägenheten (marklägenhet men en granne, inte lyhört, hör aldrig när hon dammsugar) så kan jag börja dammsuga vid 9.

Aldrig före 10 i en vanlig lägenhet.

• denna där

Klockan 9 anser jag. Men det beror ju helt på hur lyhört det är, vad för grannar man har osv...

• Fidelis ad urnam

Inte innan 10

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • SchumiFerrari

inte innan 10!

*Älskade Noa*
  • The past is now

Efter kl 9.

Tyvärr förstår inte alla det...vår granne ovanför hon tvättar kl 05.30 på morgonen och hon kan städa på nätterna och flytta möbler osv osv....

• Im Fabulous

kl.10 tycker jag också..

• Someday

Efter klockan 9.30 brukar jag gå efter och har inte fått några klagomål

• M C

Ja, inte kl 7.30 iallafall. Blev väckt av en idiot nästan varje lördag den tiden. Tom tidigare ibland. Hon dammsög alltid trappen då, den låg exakt vägg i vägg med vårat sovrum. Vi bad henne låta bli men då blev det tidigare nästa gång.

Vi flyttade. Fick tom förtur till en jättebra lgh genom bostadsbolaget.

• Einstein

Gud vad glad jag är att jag bor i eget hus! Fast jag säger som de andra, tio på lördagar om det är lyhört och elva på söndagar. Sedan tycker jag det är okej tidigare vid enstaka tillfällen om man t ex ska få gäster eller så. Vi som bor i villa har ju samma problem med gräsklippningen som jag förövrigt tycker stör mer än dammsugning. Jo, jag har bott i lägenhet tidigare.

• M C

Jag kommer aldrig bo i lgh mer i hela mitt liv om jag får bestämma själv.
    Jag HATAR påträngande grannar. Nyfikna, högljudda och irriterande...

(jag är inte ALLS nån av dem själv )

• Einstein
    M C skrev 2008-10-04 10:02:09 följande:
    Jag kommer aldrig bo i lgh mer i hela mitt liv om jag får bestämma själv.Jag HATAR påträngande grannar. Nyfikna, högljudda och irriterande... (jag är inte ALLS nån av dem själv )
    Dessa grannar slipper man bara om man flyttar till en stuga mitt i skogen! Jag har sett en av mina grannar stå ute på gatan och huka sig ner för att kunna se in till oss! Sedan kommer de som flugor när man är ute, speciellt om man håller på att fixa med någpot på huset elelr i trädgården. Sedan har de en förmåga att alltid klippa gräset om man sitter ute och äter och speciellt om man har gäster!
Svar på tråden Hur tidigt är det ok att dammsuga i en lägenhet en lördag?