• Flutterby

För sent att bli florist?

Är 31 år o har kommit på (alldeles för sent?) att det hade varit himla skoj att jobba med blommor o växter. Vad är det för utbildning man behöver? Är jag för sent ute? Kan man jobba i blomsteraffär utan utbildning? Hoppas nå'n kan svara.

• Svar på tråden För sent att bli florist?
  • suede

jag har jobbat i blomsteraffär i 10 år...har inte gått nån utbildning och det har gått så bra ändå!!!

• AnnaLi

Hänger på din tråd här...

Min stora dröm har alltid varit att bli florist men jag har inte kommit längre än så... Jag är 25 år nu å väntar vårt första barn i september...

• Nanne63

Men du är inte för gammal!!!! Min dröm var också florist men nu är jag för gammal..blir 42 i höst..

• linda87

Jag har tänkt att bli florist oxå det finns en vuxenutbildning i Norrköping (man måste ha fyllt 20 år) dte är en två-årig utbildning updelad i två olika kurser. Ta och kolla mer på www.ams.se om just yrket florit eller på www.florist.norrkoping.se/ det finns även en i malmö tror jag den låg adressen till dne är www.isbs.se/link.htm hitta även en rolig intervjuv med en kille som är florist www.hantverksthlm.com/reportage/reportage.asp

Lycka till!

• littletiger

För gammal är du inte! Jag vill också plugga (ej florist) och är 32. Tycker nästan det är bättre att plugga nu när man är lite äldre då har man så mycker mer livs & arbetserfarenhet. För mig har det tagit fram tills nu att komma på vad jag verkligen vill göra.

Så lycka till med din florist utbildning!

• Tinnes tös

Jag har gått en tre årig florist utbildning men om man inte vill/behöver kunna de allra mest avancerade arrangemangen så rekomenderar jag absolut kurser, går alldeles utmärkt.
    Man är aldrig för gammal för att lära sig nå´t nytt!

Svar på tråden För sent att bli florist?