• Cerdrica

Billigt bubbelbadkar eller vanligt?

Vi ska äntligen få klart vårt andra badrum och ska nu välja badkar. Budgeten är lite tightare än vi tänkt oss från början och vi har därför inte råd med det bubbelbadkar vi först tänkt oss. Nu undrar jag om någon har tips på ett bra, billigare bubbelbadkar (max 160 långt och med bra baddjup) eller om ni tycker vi ska välja ett schysst, djupt vanligt kar i stället?

• Svar på tråden Billigt bubbelbadkar eller vanligt?
  • meimei

Hej Cedrica!

Vi ville också ha ett bubbelbadkar, men där vi bor är så mycket kalk i vattnet att allt kalkar igen på nolltid, så jag kunde riktig känna besvikelsen över att krypa ner i ett bubbelbadkar utan bubblor pga igenkalkade, ja vad det nu heter där det bubblar ifrån. Nu hade vi ju verkligen velat ha det där lite extra i badrummet och det gick alltså inte att uppnå genom ett sådant badkar. Istället gick vi in på www.qvesarum.se och hittade ett bedårande badkar i koppar, som jag bara älskar att plaska runt i med skum och lukta gott! Kanske ett alternativ?

• Cia o krabaten

Vad ligger budgeten på då för badkaret?
    Jag har varit i samma sits och valde tillslut ett vanligt.

Insåg att jag inte skulle bubbla så mycket att dte var värt att det måste städas/rengöras munstycken 1g/v som jag fick info om!

De jag hittade som var enkel modell/form kostade från ca 10 000:-

• månälva

Jag har ett bubbelkar,men kan inte påstå att jag bubblar särskilt mkt. Barnen tycker det är lite läskigt och egentligen valde vi det mest för den spännande formen skull. Fast å andra sidan blir det ett jävla skum om man häller i badskum och sedan sätter fart på bubblorna

• Juno

Vi renoverar också badrummet och kommer att välja ett vanligt badkan. Jag är inte beredd att ta jobbet som bubbelkaret innebär.

• sarahl

vi valde oxå mellan vanligt och bubbel och tigt ekonomi hade vi med. Det blev ett vanligt utan bubbel fast i hörnmodell, vi kopplande in det i lördags och jag har ännu inte doppat mig i det men barnen badade igår.

vill man kan man köpa bubbelmatta och lägga i botten.

• Senap

Mycket att tänka på när det gäller bubbelbadkar. Dels rengöringen som flera innan mig tipsat om. Dels styrkan i bubblor/jetstrålar. Billiga badkar kan ha lösare tryck varför effekten inte blir lika bra eller ljudnivån för hög.
    Vi valde ett vanligt till slut.

Kolla annars vad ert badkar kostar på nätet. Bad/dusch-inredning är t.ex. billigare i Danmark. Vi kan rekommendera net-vvs.se. De är en svensk firma med dansk bas. Bra priser. Kompetent info och råd och bra service.

Lycka till!

My sugar is raw
  • Puss och Kram

Jag skulle skippa bubbel. Det kräver ofta en större mängd vatten som ska värmas än ett vanligt. Hemmabubbel låter ofta vansinnigt mycket vilket inte är så avkopplande som man tror och kräver en hel del rengöring. Skulle hellre välja ett snyggt vanligt badkar där man kan ligga och njuta av tystnaden

• Cerdrica

Tack alla för era tips! Ja, det lutar faktiskt åt ett vanligt även om vi fortfarande kollar runt.

Svar på tråden Billigt bubbelbadkar eller vanligt?