• Mammatilltretroll

Erfarenhet av IKEAS vitvaror?

Vi ska göra om vårt kök och köpa IKEAskåp och nu funderar vi på att köpa vitvarorna där också - är det någon som har erfarenhet av dem?

Ris och ros tack :)

• Svar på tråden Erfarenhet av IKEAS vitvaror?
  • mysmika

Vi köpte hela vårt kök på IKEA med vitvaror. Micro, ugn, inkuktionshäll, och diskmaskin. Vi är jättenöjda. Mkt riktigt är det whirlpool som de har, dock heter de IKEAs egna beteckning så det kan vara svårt att hitta exakt modellnamn på andra siter....

• Tinka70

Jag har också IKEA vitvaror, det enda man borde tänka på är att "vanliga" Whirlpool inte tar in sakerna på lagning utan man måste gå via IKEA. Mitt kylskåp från -99 körde jag på tippen här om dagen för frysen (det var alltså tvådelat) pajade. Diskmaskinen från -04 har visserligen krånglat lite men det berodde nog på att jag slarvat med saltet. Spishällen från -99 gick sönder efter ett par år då ena platan slutade funka.
    Med det vill jag väl egentligen inte avskräcka från IKEAs vitvaror för Whirpool är ett av världens ledande företag när det gället vitvaror. Lycka till!

• Frontline

Hur mycket kostar det jämfört med att köpa ett annat märke från internet..

Jag själv kör med elektrolux på spisen , elektro helios till kyl&frys samt cylinda diskmaskin...

Kan ju bli billigare att hitta andra vitvaror på nätet än att köpa ikeas...

• mysmika

Man får 20% rabatt på alla vitvaror när man köper kök för minst 20000:-, så man får ju helt enkelt kolla vad som lönar sig. Ska man ändå köpa kök så är det kanske bra att ta det dät. Men många andra har ju "paket" med häll och ugn, eller liknande....

• Frontline
    mysmika skrev 2008-10-04 18:31:23 följande:
    Man får 20% rabatt på alla vitvaror när man köper kök för minst 20000:-, så man får ju helt enkelt kolla vad som lönar sig. Ska man ändå köpa kök så är det kanske bra att ta det dät. Men många andra har ju "paket" med häll och ugn, eller liknande....
    Vi köpte köket från Ikea men valde att köpa vitvaror från annat håll...
    Jag satt och letade på nätet som en tok för att kunna plocka ihop det bästa priset sen gick jag ner till våran lilla butik där jag bor och den är inte i närheten av typ Onoff eller dom andra stora kedjorna han gav mig det bästa priset kontra vad jag hade hittat på nätet...
    Så det är inte alltid man hittar billigt på internet...
  • johandra

hmm...vi har ikeas häll och diskmaskin och jag kan väl säga att dom är helt ok men att jag är glad att jag köpte dom på fyndhörnan för en billig peng.. bestickkorgen gick lite sönder efter bara nåt år och hällen är lite skev så det glipar lite mot den...

När dom pajjar så kommer jag inte gå dit och köpa vitvaror..Har däremot husqvarna kyl/frys och elektrolux ugn och dom är vi jättenöjda med.är ju egentligen samma märke på det

som vanligt får man ju vad man betalar för och whirlpool är väl inte direkt kända för sin kvalitét..Men, om dom är bra mycket billigare kan det vara värt det!

skåpen är vi dock jättenöjda med

men kolla runt..vi köpte tex vår ugn med pyrolys på coop för mindre än halva priset..gav 6000kr för en ugn som egentligen kostade 13 500kr..Nåt tillfälligt parti dom fått in...

så man kan fynda lite här och var

Lycka till med renoverandet iaf!

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
  • Idrial

Jag har inbyggd micro, inbyggd ugn (vanlig/varmluft), häll, kyl och frys. Det enda klagomål jag har är att diskmaskinens övre korg sitter lite lägre så jag får inte in extra stora mattallrikar. Annars har jag inga klagomål alls .

• levandecharader

Vi har precis köpt kök genom ikea(1½ månad sen det blev klart). Vi valde att bara köpa inbyggnadsmicron genom dom, är nöjda med den.

Det lönar sig att titta runt på nätet efter vitvaror. Vi köpte spis (med ugn) diskmaskin, fläkt, fullhöjds kyl & frys, tvättmaskin och torktumlare (som båda tar 8 kilo), allt i husqvarna (elektrolux) rostfritt.
    Vi fick det hemkört och inklusive leverans gick allt på 40000:-

• Miss Giggle

Vi fyndade och köpte ett paket (induktionshäll, varmluftugn)från tretti.se istället för IKEA.
    Visade sig vara billigare och passade mer vår stil.
    Så det är värt att kolla runt innan ni köper!

• Miss Lau

Vi köpte kyl och frys från Ikea när vi byggde om köket. De är okej men absolut inte mer och hade vi gjort om det hade vi valt att handla något av bättre kvalitet. Man får förmodligen vad man betalar för...

Svar på tråden Erfarenhet av IKEAS vitvaror?