• Fam Lycke Svedberg

En tvättmaskin Hoover, bra märke? eller bara skit...

Nyss köpt en begagnad Hoover tvättmaskin och den funkar inte! Den ska funka, säger säljaren, men det är nåt fel på den ändå.. Vi ska försöka höra med elaffären på måndag, men min fråga är om Hoover är ett skitmärke som inte går att laga!?

• Svar på tråden En tvättmaskin Hoover, bra märke? eller bara skit...
  • Frontline

Jag var inne på att köpa Hoover senast när det var dags att inhandla , men jag är lite allergisk mot att köpa märken jag inte känner igen...

Det kanske är ett skitbra märke men inget som man själv har hört talas om...

• fairyfloss

Köp Bosch eller Miele, allt annat är bara skit.

• Fam Lycke Svedberg

hmm.. där ser man..

• Fam Lycke Svedberg
    fairyfloss skrev 2008-10-04 16:16:47 följande:
    Köp Bosch eller Miele, allt annat är bara skit.
    ärligt??
  • fairyfloss

Jag lärde mig den hårda vägen, nu har vi en Bosch - den är suverän, värd vartenda öre!

• fairyfloss

Kan ni inte kräva säljaren på pengarna tillbaka? Har man inga rättigheter när man köper i andra hand?

• Fam Lycke Svedberg

Okej, men ni vet ingenting om märket Hoover? Och vadå menar du nu, lärde dig hårda vägen?

• Fam Lycke Svedberg
    fairyfloss skrev 2008-10-04 16:19:40 följande:
    Kan ni inte kräva säljaren på pengarna tillbaka? Har man inga rättigheter när man köper i andra hand?
    Jag köpte den av en vän, men faktiskt tack och lov ska vi inte betala förrens den 25:e...
  • fairyfloss

Fam Lycke Svedberg skrev 2008-10-04 16:19:45 följande:

Okej, men ni vet ingenting om märket Hoover? Och vadå menar du nu, lärde dig hårda vägen?
    Jag köpte en billig maskin, okänt märke. Den gick sönder efter två månader, hade garanti (tur det) men jag fick kämpa i en månad innan vi fick pengarna tillbaka, fick handtvätta (kul när man har nyfödd bebis). Sen läste jag minst tvåhundra recensioner om olika tvättmaskiner, kom fram till att bara bosch och miele håller i längden, bosch är billigare och då köpte jag en. Den är underbar! (Och tvätten blir REN! )
  • Frontline

Som jag skrev det kan ju vara ett märke som funkar jättebra , det är ju inte säkert att dom kända märkena är bra det finns ju skräp även inom dom...

Men själv kör jag på elektrolux och elektro helios samt cylinda...

• marre67

Fam Lycke Svedberg skrev 2008-10-04 16:19:45 följande:

Jag har haft en Hoover, funkade hur bra som helst, tvättade tvätten skinande ren ;-D
    Nu har jag en samsung, och det jag kan rekommendera är att när man köper en tvättmaskin ska man ta en med större trumma som kan tvätta mer kilon. vår tar 6 kg. jättebra när man vill tvätta täcken, kuddar mm.
  • fairyfloss

marre67 skrev 2008-10-04 16:28:30 följande:

Fam Lycke Svedberg skrev 2008-10-04 16:19:45 följande:Jag har haft en Hoover, funkade hur bra som helst, tvättade tvätten skinande ren ;-DNu har jag en samsung, och det jag kan rekommendera är att när man köper en tvättmaskin ska man ta en med större trumma som kan tvätta mer kilon. vår tar 6 kg. jättebra när man vill tvätta täcken, kuddar mm.
    Håller med, vår är 6,5 kg och det är lagom. Hade 5,5 kg först, fick inte in nått alls typ. Två handukar.
  • fairyfloss

Förresten trödde jag Hoover gjorde dammsugare .

• Fam Lycke Svedberg

Okej, där ser man.. Jag har en toppmatad och vet faktiskt inte hur många kilon den tar Men får vi inte igång den här nu på måndag, så ska vi köpa en Bosch toppmatad för 3.750:- tycker jag var jättebilligt!
    Vi får inte plats med större än toppmatad..
    Har läst på lite om Hoover nu och tydligen är den inte bra att köpa pga. att den är utländsk, att man inte får tag på reservdelar. Annars var den väl okej..., men som allt annat; åsikterna delas!

Svar på tråden En tvättmaskin Hoover, bra märke? eller bara skit...