• SaraoAlbin

Bra barnmorska i Malmö? Vill byta!

Hej hej! Jag har som jag tidigare beklagat mig över inte på inskrivning förrän i v. 17 (är nu vecka 9. Nu har jag själv testat ett Hb och det ligger ganska lågt. I 4 dagar har jag försökt nå MVC jag tillhör där jag ska på inskrivning för att höra vilka järntabletter de rekommenderar. Men det går inte att komma fram. Tro mig jag har försökt. De har bara telefontid en timme om dagen och kommer man fram då? Nej det är upptaget.
    jag är väldigt besviken över att det inte blir inskrivning förrän så sent och att jag inte kan få svar på mina frågor jag har under tiden.......Som tur är jobbar jag inom vården och har lite lite erfarenhet av mödravård. Någon som känner till någon bra MVC/Barnmorskemott i Malmö? Fast det är klart jag kan nog inte byta.....hur ska jag kunna ringa och avboka den tiden jag har??? någon annan i Malmö eller någon annanstans som har samma problem. Som sagt jag är väldigt besviken!

• Svar på tråden Bra barnmorska i Malmö? Vill byta!
  • Dixie

Jag går på Cura kliniken i Malmö - och kan varmt rekomendera den!

• solsken99

Jag bokade tid idag och fick inskrivning först v. 15 - SUCK. Känns alldeles för sent.
    Var så arg o besviken efter att först lyssnat kämpat 55 minuter för att komma fram på telefon.

Nu tänker jag ringa runt till de privata och se om de har tid.

• madde18

jag ska komma på inskrivning när jag e i v.11...jag ringde till mvc på lindängen...hon jag pratade me lät jättetrevlig..

• gravid72

Jag kan rekommendera Slottstadens Läkargrupp - de är super!
    Jag var på inskrivning redan vecka 7 - de tyckte det var lika bra då de skulle vara borta på semester i fyra veckor sedan! Likadant med VUL - de bara bokade in mig ett par dagar innan inskrivningen - jag behövde inte ens be om det!
    Sedan kommer det att bli CURA med nupp och UL - som jag bara hört gott om!

Lycka till!

• Kajsa H

Gar nar jag ar hemma i Sverige pa Cura kliniken...dar ar de helt underbara.

• Magicmum

Jag blev inskriven i vecka 14 på Familjenshus vid Folketspark. Tyckte också att jag fick vänta länge och att ringa ditt var omöjligt eftersom att de har telefontider.
    Till slut gick jag dit på deras öppna mottagning och då hade jag turen att få träffa min tilldelade bm.

Det känns som evigheter sedan nu och jag tror att jag bara träffade min bm 1 gång (på inskrivningen) innan första ultraljudet, men sen när man känner fosterrörelser ska man gå oftare, typ var annan vecka.

Mitt råd till dig är att gå på den öppna mottagningen, då kan man ställa alla de frågor man har och ev boka om sin tid. Det hjälpte mig i alla fall!

• EmmaLi

Jag har ringt både Cura-kliniken och Slottsstadens läkarhus och de tar inte emot några nya patienter. Däremot rekommenderade de mig att ringa Karen Nielsen på Lorensborgsgatan, hon kan ta emot några patienter till och de som går hos henne får göra UL på Cura-kliniken. Jag har ännu inte träffat henne men är kallad på UL redan i vecka 10 (nästa vecka) för att se att allt är OK. Ganska skönt tycker jag!

• Chrisie

Prova Lisbeth på Ellenbogen annars vxl 20 80 00. Superbra, jag går där.

• guldplutt

Jag går på Cura nu, men som EmmaLi skriver så tar de inte emot nya patienter just nu. Men om Karen Nielsen tar emot så testa det, henne gick jag hos innan och jag tyckte det var bra där. Vi bytte bara för att vi fortsatte vår utredning på IVF på Cura.

• Gummy

emmali --> jag går hos karen nilsen och är jättenöjd med det. karen är gynekolog så henne träffade jag bara i vecka 8 när vi gjorde vul vilket är standard hos dem. bm heter kristina tror jag och henne har jag bara träffat en gång eftersom hon hade semester när jag var där sist. jag har inget att klaga på, kristina var trevlig och hennes sommarvikarie var också jättebra, det är dessutom hon som håller i föräldrautbildningen. och så har de bra tidningar i väntrummet...

• EmmaLi

Skönt att höra alla positiva ord om Karen Nielsens mottagning. JAg ska som sagt göra vul på måndag ... känner väl både ångest och spänning inför det...

• Gummy

dessutom är karen nielsen med i en grupp läkare som ger vård åt gömda flyktingar och det tycker iallafall jag är hedervärt

stog om det i tidningen för några månader sen

• guldplutt

Har läst inlägg av henne i olika debatter och frågepaneler också, så hon verkar ju vara väl ansedd iaf... Men det stämmer att det inte är Karen själv som är barnmorska, så det blir väl inte just henne ni träffar.

• EmmaLi

Jo, det är Karen Nielsen som gör vul på måndag (hon är läkare/ gynekolog). Därefter träffar vi barnmorskan som också verkar bra.

Gummy: Ja, verkligen hedervärt!

• chokladpralinen

Jag har en bra barnmorska på cityklinken (Malmö) som heter Karin. Hon är kompetent och trevlig. Hon återkommer alltid till en. Jag är dock osäker på om cityklinken tar emot "nya" patienter. Man kan ju alltid ringa och prova. Curaklinken är bra men omöjlig att få tid hos..

• maneten

Går hos Ann (minns ej efternamn) på citykliniken och är supernöjd. Otroligt trevlig och återkommer också när man lämnat meddelande till henne (snabbt också). Citykliniken har väldigt mkt kontroller i början vilket känns skönt, bland annat VUL i v 11 och sen fick man välja NUPP v 14 eller UL v 17-18 på CURA som är deras samarbetspartner. Jag valde NUPP men när jag väl varit på det så gav de mig ändå ett vanligt UL i v 20 också så jag är verkligen nöjd. Vet att de kan vara fulltecknade ibladn när det är mkt men det kan nog ändras snabbt beroende på hur många som är långt gångna i sina graviditeter, värt att prova ringa dit tycker jag iaf!

• maneten

Jag kan tillägga att jag fick nobben på Citykliniken i höstas när jag tyvärr fick missfall, men denna gången hade de inte lika många inskrivna så då tog de in mig, så visst finns det hopp för nya patienter

• SaraoAlbin

Jag ringde citykliniken men de hade fullt sa de. Nu ha jag bara 2 ½ vecka kvar till min inskrivning sen blir det väl ultraljud kring där också. Kram

• Gisse the one and only

Lindängen rekomenderar jag också!! Toppenpersonal och dropp in tider har dom. Jag gick hos Jeanette Folkesson 040-336140. Lycka till!!!!

Svar på tråden Bra barnmorska i Malmö? Vill byta!