• Mummy

Massa små röda prickar på kinderna, armar och ben. Vad kan det vara?

Sonen har haft (sen igår) en massa röda prickar på kroppen.
    Det är på låren, armar och på kinderna. De på lår och armar är väldigt tydligt runda och inte "utsmetade" som en del är på kinderna.
    De är inte utstående och verkar inte klia heller. Han bryr sig inte om dem.
    Vad kan det vara?
    Kan även säga att det blivit mer sen igår (tycker jag) och han är lös i magen....

• Svar på tråden Massa små röda prickar på kinderna, armar och ben. Vad kan det vara?
  • BaraPyssel

Hur gammal? Mjölkallergi?

• Mummy

Han är snart 2 år. Ringde dock till sjukvårdsupplysningen iaf. De trodde det kunde vara vanliga infektionsprickar...
    TACK för ditt svar!

• Blå Flygare

Åldern och hur snabbt/var de kommit låter i alla fall inte som mjölkallergi

• BaraPyssel

OK som myran säger då låter det inte som mjölkallergi. Barnen kan få prickar när dom är förkylda eller håller på att bli så då är det nog infektionsprickar!

• storhumlan

Prova att smörja honom med tex Miniderm.
    Han kanske bara är torr.

har du bytt tvättmedel,sköljmedel,tvål,nya kläder, mm mm??

• BaraPyssel
    storhumlan skrev 2008-10-05 08:43:50 följande:
    Prova att smörja honom med tex Miniderm.Han kanske bara är torr.har du bytt tvättmedel,sköljmedel,tvål,nya kläder, mm mm??
    måste bara säga att jag inte rekomenderar miniderm. Jag vet att BVC och massor med andra är nöjda med just miniderm. Men själv har jag råkat ut för dess biverkningar och dom är inte roliga. Klåda, stickningar och sveda, jag skulle kunna hugga av händerna så jävligt var det.

Kram Joanna
Svar på tråden Massa små röda prickar på kinderna, armar och ben. Vad kan det vara?