• Anonym (idiot)

Tre glas vin toppat med Coccilana...farligt??

Vilken idiot jag e...druckit 3 glas rött i kväll och ska snart lägga mej och tar som jag gjort sista veckan 10 ml coccila etifyn hostmedicin....kom på nu att det kankse inte är en jättebra kombination.....
    Vad tror ni? Ska jag stoppa fingrarna i halsen eller bara gå o lägga mej??
    Är jag nojjig?? Är inte så hemma i dessa "missbrukskretsar"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-04 22:45
    Ska ju stå Coccilana etifyn i inlägget så klart

• Svar på tråden Tre glas vin toppat med Coccilana...farligt??
  • Revema

Det e ingen fara, du kommer bara sova godare på det....

• Anonym (idiot)

haha...fick lite panik måste jag erkänna...kollade på fass o alkohol rekommmenderades ju inte direkt i kombination kan man säga....

• Cinza

Det kan ge nedsatt andningsfunktion, men jag tror inte risken är så stor vid relativt låga doser och inte allt för mycket alkohol.

• Anonym (idiot)

jag hoppas det....givetvis ensam hemma så klart just denna kvällen med men som sagt 3 glas kan väl inte vara så mycket...det är inga jätteglas heller utan vanliga dricksglas

• Anonym

hmmm att ta mediciner EFTER alkoholen är inte lika "farligt" som att ta det innan, jag tror att du kommer sova väldigt gott dock ;o)

• Revema

sov gott. Det e det jag säger. Det e ingen fara ta det lungt. om du inte känner något nu så kommer du inte känna något sen heller. förutom att du e lite trött.

• Anonym

Så du sitter hemma och dricker nästan en hel flaska vin själv?
    Varför inte hoppa över medicinen ikväll?

• Anonym (idiot)

jag har ju nästan precis tagit medicinen....kankse ska borsta tänder o så snabbt nu då innan jag går i däck

Revema skrev 2008-10-04 22:51:31 följande:
    sov gott. Det e det jag säger. Det e ingen fara ta det lungt. om du inte känner något nu så kommer du inte känna något sen heller. förutom att du e lite trött.
  • Anonym (!)

Apoteket har en dygnetrunt tjäns dit du kan ringa och få prata med en farmaceut. 0771450450. Ring och fråga! de ha koll så får du sov utan att oroa dig sen

• Anonym (idiot)

En hel flaska?? Med mina glas blir 3 glas en halv flaska.Kom ju på efter jag tagit medicinen att det var inte så smart.
    Jag skäms inte över att ensam dricka vin en lördagskväll när min sambo är bortrest faktiskt! Jättehärligt!! Men jag tänker inte ta vin tillsammans med hostmedicin mer i alla fall!!

Anonym skrev 2008-10-04 22:53:06 följande:
    Så du sitter hemma och dricker nästan en hel flaska vin själv?Varför inte hoppa över medicinen ikväll?
Svar på tråden Tre glas vin toppat med Coccilana...farligt??