babybok prematur.
Jag tänkte höra om någon här vet om det finns någonstanns där man kan beställa en babybok speciellt för prematur barn?
Jag tänkte höra om någon här vet om det finns någonstanns där man kan beställa en babybok speciellt för prematur barn?
Hittar inget på svenska, bara några på engelska tex:
Your premature baby, 0-5 years 9780711216143
The Premature Baby Book: Everything You Need to Know about Your Premature Baby from Birth to Age One 0316738220
gå in på bokhandels och fråga har köpt två st men minns inte vad dom heter just nu.
Menar du faktabok eller en barnbok?
Amazon har två jättebra böcker. The Premature baby heter den ena-mängder av bra info-önskar att den fanns på svenska. Jag håller själv på att skriva en svensk version, men den kommer ej ut förrän till våren! Tycker de svenska som finns känns som projekt av engagerade föräldrar med egen kopiator! Dyra är de också!!!
Pratar alla här om babyböcker som man skriver in typ när de lär sig sitta, gå, krypa, hur de växer och allt sånt där?
Jag tycker det har funkat jättebra med en "vanlig", även om den vi har är väldigt generös när det gäller t ex längd (ett måttband från 35-65 cm födslolängd t ex). Vi har den här:
www.barnbyran.se
Jag använde mig av en vanlig, en i pärm som hette "När jag var riktigt liten". Tyckte titeln var passande...