• mammasgullar

babybok prematur.

Jag tänkte höra om någon här vet om det finns någonstanns där man kan beställa en babybok speciellt för prematur barn?

• Svar på tråden babybok prematur.
  • Liiza

Hittar inget på svenska, bara några på engelska tex:

Your premature baby, 0-5 years 9780711216143

The Premature Baby Book: Everything You Need to Know about Your Premature Baby from Birth to Age One 0316738220

• svea

gå in på bokhandels och fråga har köpt två st men minns inte vad dom heter just nu.

• Biggarå

Menar du faktabok eller en barnbok?

• Liiza
    Biggarå skrev 2008-10-06 11:18:43 följande:
    Menar du faktabok eller en barnbok?
    Oj det kanske är en bok TILL barnet?

Hittade tre faktaböcker på svenska:

När barnet föds för tidigt (9789189390560)
    Född för tidigt (9789127070899)
    Tidigt född (9789188584014)
  • Molly i Skåne

Amazon har två jättebra böcker. The Premature baby heter den ena-mängder av bra info-önskar att den fanns på svenska. Jag håller själv på att skriva en svensk version, men den kommer ej ut förrän till våren! Tycker de svenska som finns känns som projekt av engagerade föräldrar med egen kopiator! Dyra är de också!!!

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • mammasgullar

Pratar alla här om babyböcker som man skriver in typ när de lär sig sitta, gå, krypa, hur de växer och allt sånt där?

• Molly i Skåne
    AronsMamma skrev 2008-10-07 21:27:58 följande:
    Pratar alla här om babyböcker som man skriver in typ när de lär sig sitta, gå, krypa, hur de växer och allt sånt där?
    Aha-var det en sån du undrade över! Sorry- det får man nog scrappa ihop själv-borde gå att använda en "vanlig" men korrigera för prematuriteten. Jag trodde du menade faktabok...
    En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • cloudberry79

Jag tycker det har funkat jättebra med en "vanlig", även om den vi har är väldigt generös när det gäller t ex längd (ett måttband från 35-65 cm födslolängd t ex). Vi har den här:

www.barnbyran.se

Skillz that Killz 10k+
  • Liiza
    AronsMamma skrev 2008-10-07 21:27:58 följande:
    Ahaa, du söker varken en Barnbok, eller en faktabok

Nops jag har aldrig sett en "Första år bok" för just prematurbarn.
    Man får använda en vanlig och fixa till lite.

Jag gillar de som är i pärm,
    har själv den som är fler än 1 år,
    "Mina första år", och är i en Ringpärm, superbra, då kan man stoppa i lite mer grejer i den.
Svar på tråden babybok prematur.