• Anonym

Smärtstillande vid kroppslig värk som inte ger magbesvär?

Jag har väldigt känslig mage och tarm men behöver en bra värktablett för att stå ut med min värk i kroppen. Men finns det någon värktabl förutom alvedon då som inte ger magproblem? Någon som vet?

• Svar på tråden Smärtstillande vid kroppslig värk som inte ger magbesvär?
  • Anonym

Inga förslag?

• Pilla70

jag fick tipset av apoteket att äta panodil

Älskar mina små prinsar och min stora prins
  • Anonym
    Svar på #2
    Tack för tipset men det är för klent..värken är för svår..Men brukar ta det vid typ mensvärk.
  • Anonym

Inga fler tips...?

• Cinza

Får du ont av NSAID-preparaten eller är det något annat problem med tarmen?
    Om du har svår värk borde du kunna få panocod eller tiparol på recept av din läkare men med de preparaten finns en viss risk för förstoppning.

• Anonym (Farm)

Citodon eller Tramadol

• Anonym
    Cinza skrev 2008-10-05 14:35:58 följande:
    Får du ont av NSAID-preparaten eller är det något annat problem med tarmen? Om du har svår värk borde du kunna få panocod eller tiparol på recept av din läkare men med de preparaten finns en viss risk för förstoppning.
    Jag har IBS och NSAID-preparaten ger mej hemska diareér. Vad är Tiparol?
    Anonym (Farm) skrev 2008-10-05 14:47:53 följande:
    Citodon eller Tramadol
    Tramadol är det samma som tradolan?
  • Cinza
    Svar på #7
    Tiparol är som tramadol och är ett morfinliknande preparat.
  • Anonym (a)

Jag har panocod nu när jag har tandvärk. Dock har jag inte fått dom utskrivna till mig utan jag fick dom av en annan släkting då läkaren tycker att alvedon räcker mot värk i sönderslagna tänder där det börjar bli inflammation runt osv. Och dom är skonsamma mot magen. Dock bör man inte köra bil på dom eller ta dom om man har arbete som kräver finmotorik.

• Anonym (Farm)

Tyvärr är ju både Tramadol och Citodon beroendeframkallande.. men använda på rätt sätt är dom bra smärtstillande läkemedel.

• Anonym
    Anonym (Farm) skrev 2008-10-05 15:09:46 följande:
    Tyvärr är ju både Tramadol och Citodon beroendeframkallande.. men använda på rätt sätt är dom bra smärtstillande läkemedel.
    Är någon av dem att föredra före den andra? Citodon har fungerat ganska bra men man skriver inte gärna ut den har jag märkt. Ska få komma till smärtkliniken så jag hoppas man kan hjälpa mej med något bra smärtstillande då.
  • Anonym (Farm)

Inte egentligen. Har du smärtproblematik och inte kan ta NSAID så kommer du med all säkerhet få använda något av dom andra smärtstillande preparaten (tillsammans med paracetamol), beroendeframkallande eller ej. Citodon är ju ett jättebra smärtstillande läkemedel, ta en sån tillsammans med en alvedon så minskar du ju i alla fall mängden kodein du stoppar i dig.
    Om du har problem med muskelspänningar och värk finns ju tex Paraflex.
    Dexofen är ju ett annat smärtstillande läkemedel som inte förskrivs särskilt ofta, väldigt farligt att kombinera med alkohol, men jättebra tillsammans med alvedon.

• Anonym

Tack så mkt för råden. Det är en djungel detta med läkemedel.

• Anonym

Funderat kring detta med blockader oxå det måste ju vara mest skonsamt mot kroppen. Men det är väl för tidskrävande för läkaren..hmm

Svar på tråden Smärtstillande vid kroppslig värk som inte ger magbesvär?