• cta

turkiet i oktober????

Någon som varit i turkiet alanya eller side i mitten av oktober och vet hur varmt det är ungefär?
    Vi funderar på att åka dit nästa år i oktober,jag,min man och våra 3 barn på då 5,3,3år.
    Är det varmt nog där då(runt 5-15oktober)?
    Eller finns det något bättre land som är varmare inom 6timmars flyg????

• Svar på tråden turkiet i oktober????
  • tusse74

Svärföräldrarna är i alanya nu, ca 26-28 grader

• Anneyim

Bor i Alanya och tittar jah på temperaturen just nu så ligger den på 26,1 grader. Himlen är blå, lite vita moln här och där och lite friska vindar!

Har haft några regndagar och några dagar som varit mulet de senaste 2 veckorna men de har ej varit många.

Förra året låg vi på stranden fram till 1 november och hade riktigt fina dagar, lite kallt i vattnet men hade svenskar på besök och de badade för fullt, för dem var det inte kallt!

• Phoebeforever

Får jag låna tråden lite?

Min kompis har en lägenhet i Alanya och vi funderar på att åka dit på höstlovet i slutet av oktober. Har varit lite orolig för vädret men enligt dig, Anneyim, borde det funka att kunna sola och bada då med, alltså?

Skönt att höra för jag vill verkligen komma iväg! Tänkte kolla på typ Apollo efter flygstolar. Har du något annat tips när man bara vill ha flygstol?

Svar på tråden turkiet i oktober????