• Minna72

PC-spel för 18 mån - 2 år?

Jag undrar om det finns roliga och pedagogiska PC-spel för så små som 18 mån - 2-åringar? Min lille kille (18 mån) gillar att sitta med mig vid datorn och trycka på tangenterna och kolla vad som händer (musen har han bara halvkoll på änsålänge). Vi brukar titta på www.babblarna.se  och www.kneebouncers.com . Skulle gärna köpa något kul spel/lek om det finns på marknaden.
    Tar gärna emot tips på roliga www-sidor också!

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • Svar på tråden PC-spel för 18 mån - 2 år?
  • SIN74

Börja med att kolla svt.se hotell kantarell. Mysigt och lätt spel, inte pedagogiskt kanske men kul. Min lille är bara lite äldre än din och han blir lyrisk när datorn säger hans namn. IOM att man skriver in sig i hotellets gästbok så använder figurerna barnets namn när de pratar med honom.
    Kalle kunskap är annars suveränt till de små också.

• SIN74

Hamsterpaj har en del kul enligt mina vänners barn som är lite större men de har också hittat avklädningsspel där så ha lite koll tipsar jag.

• CAF

Kalle Kunskap spelen är bra. Kalle kunskap baby står det 9mån - 2år på och kalle kunskap lekstugan 18mån - 3år.

• AmandaPitkänen

vi har ett som heter kalle kunskap (som vi fick i barnboxen från max för ett bra tag sen ) och mina söner på 2 respektive 3 år tycker det är kul. Fast han på två år har ju inte samma koll på hur man gör allt, men försöker och lyckas bra med vissa grejer. Fast han på 3 klarar allt med galans

• enny signatur
    SIN74 skrev 2008-10-05 10:11:17 följande:
    Hamsterpaj har en del kul enligt mina vänners barn som är lite större men de har också hittat avklädningsspel där så ha lite koll tipsar jag.
    vad gör det?
  • SIN74

Jag kan ju tycka att det inte är så lämpligt för de mindre barnen. Dessa barn är 6 och 8 och de reagerade starkt på det.
    Alltså det var ingen dockpåklädning/avklädning det handlade om.

Svar på tråden PC-spel för 18 mån - 2 år?