• jessica sol

Visar ni er nakna fortfarande ?

Funderar lite om andra mammor fortfarande visar sig nakna för sina söner när de närmar sig tonåren ?
    Vi har ett bubbelbad hemma och trots att min son snart fyller 13 år så frågar han fortfarande och vill att vi badar tillsammans där.
    Jag är inte blyg av mig, men tycker kanske att han börjar bli lite väl gammal för detta.
    Jag märker ju att han tittar en del på mig och vet inte riktigt vad som är normalt. Hade kanske inte funderat på detta om det hade gällt en dotter, men det känns lite mer pirrigt när det gäller det motsatta könet.
    Ni andra mammor som har söner som närmar sig tonåren, skulle ni känna er bekväma i den situationen ?
    Visar ni er fortfarande naken för era söner när de är såpass stora ?

• Svar på tråden Visar ni er nakna fortfarande ?
  • anne h

Bada bubbel me dmin 13-åring gör jag inte, men visar mig naken? självklart, inte klär jag på mig bara för att jag har barnen hemma.. de får allt stå ut med en morsa som kan kliva ur sängen näck.. 

barnen är 17, 15½, 13, 9 år gamla.

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Moulin Rouge

Mitt äldsta barn är en 11-årig son, och vi badar visserligen inte ihop längre, men visar mig naken det gör jag. Ser inget konstigt med det. Tänker fortsätta med det tills det inte känns så naturligt längre. Anser att så länge du själv inte tycker att det är konstigt så är det inte det i heller. Är ju så olika från familj till familj. I en annan familj hade det kanske varit väldigt kontigt o onaturligt, o då ska man ju inte göra det heller. Tror att det ger sig själv med tiden när det är dax att börja skyla sig.

• Trulsa1985

Vi har alltid visat oss nakna för varandra i vår familj, jag kan fortfarande dusha i samma dushrum som min pappa då och då eller gå naken hemma hos dem om man sovit över... (Duchrum - i omklädningsrum och liknande) Kommer nog inte ändra på det när mina barn blir större heller, just nu är de så små så att det inte ens varit aktuellt.

• Jennamo

Det är väl en sak om han råkar skymta henne utan kläder nån gång om man bor under samma tak.
    Men att båda klä av sig nakna och klämma ner sig tillsammans i ett badkar när killen är närmar sig tonåren är det väl ingen som gör ?
    Det verkar för mig rätt sjukt !

• finnnen84

jag kan alltså ta o slapna av lite i mitt synsätt om att vara naken. jag börjar ju redan fundera på när pappa ska få ta hand om duschning med vår 3 åriga son. han vill ta på mina bröst o puss dom o så o det känns inte bekvämt alls, men sen är jag inte nån som trvis utan kläder heller...

• abovo

Jag kan inte visa börsten för då vill han få tutte. Han minns det fortfarande!! Han fyller tre år snart och dte var ett år sedan jag slutade amma. Tycker det känns tråkigt att inte kunna visa mig naken, jag vill gärna vara "naturlig".

Skulle nog tagit på mig badräkt om jag skulle bada med en 13-åring. Vet inte vad man ska skylla på dock. Kanske vara ärlig? Hm... Svårt.

• malilah

Min son är 13 år och han ser mig naken titt som tätt.
    Det händer ibland att både han och jag är nakna i badrummet i samband med morgonduschen om det är lite bråttom och ingen av oss tycker att det är nåt konstigt med det.
    Jag kan förstå om en tonårsgrabb börjar dra sig undan och vill vara ifred.
    Men jag förstår inte varför en mamma skulle känna obehag med att vara naken om tonårssonen tittar ?

• Leica

Jag ser inte varför nakenhet i sig ska vara ett problem. Min son är 7 år och det är ju världens mest naturliga sak att se varandra nakna. Jag är uppfostrad så också och trots att jag är vuxen skulle jag aldrig "dö" om min pappa kom in i badrummet när jag råkar komma ur duschen eller tvärtom.
    Däremot skulle nog inte jag heller vilja klämma ner mig i ett badkar med min son när han är 13 år. Jag skulle nog förklara att man inte gör det på samma sätt som när de var små. Nu är han en "ung man" och då är det en del saker man slutar med. Sen om det är en sorg för honom så får man prata om det. Det ÄR en tuff ålder och många unga tonåringar står ju med ena foten i att vilja vara lite "små" och med andra foten i att vilja bli stora/vuxna. Men inget behöver ju bli ett stort problem om man pratar om det.

• jessica sol

Tack för era svar
    Malilah
    Jag känner inte nåt obehag om han ser mig naken, som jag skrev tidigare är jag inte blyg för det.
    Utan det är mer att jag funderar om det typ är opassande.
    Han är ju liksom inte 3 år längre.

Tror ni på nåt sätt att det inte är bra för honom även om han gillar det ?

Skulle gärna vilja höra era åsikter.

• malilah

Jag förstår inte riktigt dina funderingar.
    Självklart är han stor nog att bada själv.
    Men om han tycker att det är roligare att ha ditt sällskap o ber om det och du inte känner har något emot det, så är det väl bara att bada på och ha roligt.
    Att det på något sätt skulle vara skadligt för honom känns ju inte troligt.
    För om han inte vill så skulle han ju inte fråga dig.

Svar på tråden Visar ni er nakna fortfarande ?