• Anonym (mrs.T)

Bra hårfärg för ett lite röd-mosigt ansikte...?

Hej! Nån som är bra på hud- o hårtoner?

Jag har en rätt ljus komplexion med bruna fräknar, naturligt ljust gulbrunt hår som vintertid blir 'råttigt' och sommartid drar åt det lite honungsblonda hållet. Ögonen är mörkgröna med ljusa skiftningar. Huden är lite persiko-guldig MEN drar lätt åt det rödmosiga (hemska!!) hållet! Och vissa hårfärgr förstärker det, och jag har SÅ svårt att hitta rätt!

Många frisörer drar i koppar för att framhäva de gröna ögonen men då blir hela ansiktet ROSA!! Och askiga färger går inte - då ser jag GRÅ ut!! Jag är helt slut å snart ruinerad av att misslyckas hela tiden. (Tonar inte hemma).

Snälla om ngn har kunskap eller varit i likande sits; ge mig tips!! Ska man gå 'guldigt' eller 'brunt' för att se lysande ut men utan att bli rosa....?

• Svar på tråden Bra hårfärg för ett lite röd-mosigt ansikte...?
  • Peggie

Lägg upp det i Allmäna forumet (för det här är ingen känslig fråga) och lägg upp en bild så får du nog bäst tips.

• Meehpu

Jag tror att många ljust bruna nyanser skulle kunna funka... Tänk typ nougat. Eller varför inte testa att lägga i lite av det du har naturligt, typ det honungsblonda? Som du skriver Båda dessa nyanser kan framhäva dina gröna ögon, plus att det inte ser 'flammigt' ut? Jag har själv ganska flammig hy emellanåt, men har funnit mig i min naturliga hårfärg, som nu på hösten går mot gråblond *suck*

• mrs Elliott

Caramel- kola toner pasar bäst till din hudton och dina ögon.
    Synd att många frisörer alltid ska färga håret rött på alla som har fräknar eller gröna ögon *suck*

• Anonym (mrs.T)

Åh tack för tipsen!! Det låter jättefint o vettigt! Ska leta på de temana i frisyrtidninarna jag köpt på mig i all desperation! Kul! Ha det super! :)

Svar på tråden Bra hårfärg för ett lite röd-mosigt ansikte...?