Vad är det för fel på våar ungdomar??!??!?
www.aftonbladet.se/nyheter/article3463822.ab
Vart är föräldrarna till dessa ungdomar och är det så illa att tonårsföräldrar inte bryr sig det minsta om vad ungdomarna gör på kvällstid?? Kollar ni någonsin upp vad era barn sysslat med när dom varit ute om kvällarna, eller litar ni blint på vad dom serverar er för historier eftersom "mina barn är skötsamma".......??
Går ni någonsin ut själva en fredags- eller lördagskväll för att mingla bland ungdomarna? Nattvandrar ni eller anser ni att det är samhällets ansvar att se till att era ungdomar sköter sig?
Ibland är det ju lätt att få den uppfattningen att tonårsföräldrar släpper sina ungar alldeles för tidigt och sedan inte orkar bry sig om vad som händer i deras liv. Att det är enklare att intala sig att ens egna barn minsann är skötsamma och att det man läser om i tidningarna handlar om andras ouppfostrade ungsuddar...
Jag är medveten om att mitt inlägg kan ujppfattas som ett påhopp av vissa här, men allt jag vill är att starta en diskussion. Jag vill höra andras tankar om det här :o)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-05 12:42
www.aftonbladet.se/nyheter/article3463822.ab
Vill också påpeka att jag själv har en tonåring, en preeteen och 5 st bonustonåringar att hålla reda på....:o)
Min egen tonåring, som bor på heltid hos oss, lämnar bara i undantagsfall sitt rum, och henne bekymrar jag mig för av just den anledningen. Men det är en annan historia som vi kan ta någon annanstans någon annan gång.
Den dagen hon mot förmodan skulle lämna sitt rum och börja ränna på stan, blir samma dag den första av en massa nattvandrarkvällar för mig. Jag anser att det är mitt ansvar som tonårsförälder att visa mig ute på stan när min egen unge ränner där....