• beebislängtan

Vita blodkroppar i urinen men inte urinvägsinfektion???

Hej!
    Jag var o tog urinprov häromdagen som visade att jag hade vita blodkroppar i urinen. Så då trodde hon att det var urinvägsinfektion. Skickade iväg på odling, o idag ringde hon o fått svar att det inte fanns några bakterier.
    Vad kan det då vara?
    Nån som vet... ?

• Svar på tråden Vita blodkroppar i urinen men inte urinvägsinfektion???
  • Hexx

Kan vara en annan infektion du har i kroppen. Absolut ingen fara. Man har vita blodkroppar i urinen lite nu och då utan att man vet om det.

• Mirva BF 040406

Samma här! Har också det, gjorde ett urinprov i måndags kväll. Har du mycket flytningar? BM förklarade för mig att det kan vara urin blandat med flytning = vita blodkroppar... så det behöver absolut inte vara en infektion utan är helt vanligt bland oss gravida. OROA DIG INTE!

• Mira33

Jag fick för mycket av vita blodkroppar i urinen en gång o jag fick antibiotika för det , alla har vi vita blodkroppar i urinen men blir det för mycket av det så måste det åtgärdas ,
    men eftersom hon säger att det inte fanns några bakterier så låter det konstigt , det syns nämligen rätt tydligt på urinpovet om så är fallet .
    hoppas det ordnar sig för dig
    ps ville ej skrämma dig ts , ville bara berätta om min erfarenhet , sa hon att det inte fanns nått alls i urinen så e det säkert ingen fara
    kram

• optimisten

Jag har också mycket vita blodkroppar i urinen men det var inte heller några bakterier i urinen eftersom de också skickade iväg provet på odling.

• Calibo

Den vanligaste orsaken till vita blodkroppar i urinen om du inte har bakterier i urinen är att du har en infektion i slidan eller livmodershalsen. Urinen kommer i kontakt på vägen ut. Du har inte märkt av missfärgade, ökade flytningar, sveda eller klåda..?

• Moniquilla

Jag har oxa vita blodkroppar i urinen, men doktorn verkade inte speciellt oroad. Hon menade pa att jag skulle dricka mycket och sa skulle det ga bort. Men jag läste att det kunde vara början till en havandeskapsförgiftning och lyckades naturligtvis bli oroad, men inte sa mycket. Det skulle tydligen vara i kombination med högt blodtryck som det var farligt.

Har mycket flytningar för närvarande, sa tror mer pa en infektion i slidan.

Svar på tråden Vita blodkroppar i urinen men inte urinvägsinfektion???