• Lizen1982

Mensvärk i .v.36 , är det förvärkar eller ?

Jag väntar mitt andra barn och är i .v.36 och känner av mensvärkar , Det var inget jag hade med mitt första barn.
    Kan det vara förvärkar , elller?

• Svar på tråden Mensvärk i .v.36 , är det förvärkar eller ?
  • gulis79

Jag är också i v 36 och har igår och i natt haft som mensvärk.Undrar också om det är förvärkar, livmodern ska träna upp sig har jag läst,men mer vet jag inte.

• Smuhlan

Jo det låter som förvärkar, de KAN nämligen kännas så. Jag hade mycket såna då jag väntade tvåan, de började på mig i vecka 32 ungefär... Snart är ni i mål:)

själv är jag i v 28 nu o läääääängtar sååååå:)

• Lizen1982

Kanske det är förvärkar då , Är jobbigt.
    Vill att tiden ska gå fort nu så lillen kommer ut.

• Smuhlan

Jo förvärkarna kan vara nog så jobbiga. man letar ju tecken också när man kommit så långt och så får man förvärkar o tror det är dags o så ger de sig liksom, vet precis...Glad

• viseversa

jag hadde såna verkar i v 36.Visade sig vara riktiga värkar.Nästa dag föddes min andra dotter.

• Lantani

jag har haft "mensvärk" lite från och till i kanske 2 veckor (och även lite värk i nedre delen av ryggen), inte varje dag men någon dag då och då. En natt gjorde det skit ont, men har inte blivit mer av det, är i vecka 37 nu (36+0)

• Eevy

Är i vecka 37 och de senaste dagarna har mina "vanliga" sd övergått i sd och mensvärk samtidigt och det tolkar jag som att mina sd har övergått i förvärkar.

• Primrose

Jag började känna som mensvärk både i magen och i ryggen i förra veckan, v. 36. De senaste dagarna har det då och då känts som att jag har en tung "klump" som sitter en bit ovanför blygdbenet. Han kanske har fixerat sig nu. Jag ska göra kejsarsnitt om 2,5 vecka så jag vill helst inte att han tittar ut innan dess.

• Lizen1982

Jag hade jätte mycket mensvärk på kvällen igår var riktigt jobbigt , men nu är det mycket lugnare känner av den lite men inte som igår.
    Har också lite värk i nedre delen av ryggen.

Trår det är förvärkar ska till BM på torsdag ska se vad hon säjer då.

• Lantani

jag känner mig lite konstig idag måste jag säga, ett tryck neråt och lite isande (kan kanske vara bebis som fixerar sig) och vaknade tidigt i morse av att jag mådde grymt illa. Mår fortfarande lite illa, men hoppas det släpper för jag ska snart köra 6 mil enkel väg och träffa en kompis.

• Bullerbyn08

Jag hade något som liknade mensvärk för 1-2 veckor sedan och på kollen hos bm efter så hade bebben fixerat sej. Jag antog att det blev lite tryck när den liksom borrade ner sej.. efter det har jag inte kännt det nå mer.
    För övrigt har jag kännt väldigt lite sammandragningar, förvärkar osv.. nästan ingenting!

• Angel13

här en till som haft mensvärk i flera veckor nu är i v37+2!!!
    Börjar känna mig sliten, värkarna börjar med att magen blir hård andningen känns tyngre (utandningen blir längre), värken i ryggen strålar neråt mot ljumskarna samt att det kommer regelbundet håller i ca 2-6 timmar, för att sen plana ut till oregelbundna sammandragningar... suck
    fast inatt hade mensvärk hela natten o diarree nu på morgonen efter att varit hård i magen hela graviditeten så hoppas det har någon betydelse..
    Har hört att förlossningen är lättare när man haft mycket förvärkar, sammandragningar om det kan ge någon tröst?

Svar på tråden Mensvärk i .v.36 , är det förvärkar eller ?