• Anonym (förrädare)

på väg att vara otrogen med chefen...

Jag trivs väldig bra på mitt jobb. Jag har en chef som jag jobbar tätt i hop med och nu har vi börjat visa känslor för varann. Han är gift sen två år tillbaka, och jag sedan ett halvår tillbaka. Varken han eller jag har några gemensamma barn med vår respektive.

Känner mig som världens sämsta människa. Känslorna är inte logiska, han är 9 år äldre än mig, har har ett bagage som inte är någon svärmorsdröm direkt. Men jag tycker så himla mycket om honom, känslorna har tagit över helt.

Vet inte hur jag ska komma ur detta. Vi bär på en stor hemlighet som inte får komma ut. Vad har jag gett mig in på?

• Svar på tråden på väg att vara otrogen med chefen...
  • Eisa

Du är inte världens sämsta människa. Så här är livet. Man blir kär i folk man inte borde bli kär i osv.

Du får väl se var det bär.

• Vilda Tiger

Är det inte bara att du lockas av ngt tillfälligt? Hur har du och din man det?

Älskade Lyckeli kom 080722
  • smaragden

ja, sånt här händer..följ med eller avbryt känslorna helt..vem vet det kankse är din dröm man..eller inte?

• SusanneJ

det är väl rätt dumt att ligga med sin chef oavsett om man är gift eller inte.
    vad händer sen när det "tar slut"?

nä, ligga med chefen går fetbort.

(¯`°?.¸ ღ Ebba 061210 och lilla skrutt i magen bf 081004 ღ ¸.?°´¯)
  • Anonym (Eftertanke)

Själv skulle jag ALDRIG vänstra med chefen, tro mig det är det dummaste man kan göra!
    Tänk på framtiden om du har ett jobb du trivs med, när "drömmen" tar slut och förälskelse vänds till pinsamhet, ilska. Vem tor du inte kommer kunna jobba kvar då; du eller chefen?

Förälskelse är en psykos som man så småningom om går ur, förhoppningsvis utan alltför pinsamma saker har hänt.

Tänk först handla sen!

Utgångsläget är ju det allra sämsta för er båda, men framförallt för dig. Förhåll dig professionell till chefen. Man kan ha ett gott förhållande till honom utan att hoppa i säng med honom, dessutom blir det på sikt mycket roligare att jobba!

• Lehla

Jag tycker inte att man ska vänta på att se vad som händer om man inte har berättat för sin man/sambo innan, visst då riskerar man att bli lämnad men utan ärlighet fungerar inte ett förhållande.

Tänk om det hade vart tvärtom om din respektive hade träffat ngn utan din vetskap och han inte hade vart ärlig, hur hade du reagerat på det?

Senkan man ju inte råda för vad man känner, men som sagt så ska man alltid vara ärlig.

• Peggie
    SusanneJ skrev 2008-10-05 15:58:40 följande:
    det är väl rätt dumt att ligga med sin chef oavsett om man är gift eller inte. vad händer sen när det "tar slut"?nä, ligga med chefen går fetbort.
    Håller med. Oproffsigt som fasen.
  • Anonym (Eftertanke)

...och tänk vad alla dina andra arbetskamrater skall tänka om dig, när de upptäcker ert förhållande....för det kommer de. Det går inte att dölja så bra när det händer och efteråt kan jag lova att det blir ännu värre att dölja det.

Dessutom är det synd om era partners som ni har! men det kanske är den mindre besvärande delen av kråksången!

Det är lika bra du börja se dig om efter ett annat jobb och be chefen att ge dig referenser innan det tar slut om det redan har börjat!

• Anonym (***)

Jag följde mitt hjärta i en liknande situation, lämnade min man efter 8 års äktenskap och lever nu tillsammans med min 23år äldre (dåvarande) chef. Jag är lyckligare än någonsinn och skulle inte vilja ha det ogjort, trots alla kommentarer och anklagelser... Jag var aldrig otrogen utan bröt upp när känslorna för någon annan tog överhand, det stärker relationen jag lever i idag.
    Lycklig är den som finner äkta kärlek, det är inte alla förunnat, jag är stolt och stark i att jag faktiskt vågade och just nu kan jag knappast bli lyckligare....

• zobia

Ja nog är det väl bäst att lägga allt på is. Fundera på vad du egentligen vill. Är det värt risken att förlora din man? Är det egentligen chefen som är "din man". Vad vill han? Vänstra eller ta steget och skilja sig från sin fru? Vill du bli "den andra kvinnan" och fortfarande ha kvar din man? Många kan bli sårade i det här. Lycka till med allt.
    Kram

• Tös

Big NO NO att vänsta med chefen..o big NO NO att vara otrogen.

Fram med lite ärlighet o var inte en sådan ynkrygg o gå bakom ryggen på mannen du är gift med.

• Anonym

Nej, att sexa med chefen blir ju sällan eller aldrig sådär vidare bra. Inget smart karriärsval precis & att vara otrogen går fetbort.

• Anonym (neeej)

Håller nog med de andra; inte sexa med chefen.
    Tycker att det visar att man har svårt att skilja på arbete och privatlivet... eller rättare sagt UNDERLIVET!!! :))) Är inte så smart och kan vara direkt skadligt för karriären.
    Jag är inte självdisciplinens mästare precis, men jag skulle inte riskera jobbet för att få sexa med någon lite tillfälligt. SÅ bra kan ingen man vara i sängen!

• smaragden

sen kommer du alltid gå med en gnagande känsla om ni 2 blir ihop..om det börjar en ny höna på jobbet, tänk om det händer samma sak att de börjar strula nu när vi är ihop..så man träffar någon, det är ofta så man blir lämnad.

Svar på tråden på väg att vara otrogen med chefen...