• Hearty

Farligt med alvedon?

Är i vecka 7 och har en dundrans tandvärk, är det farligt med alvedon?

• Svar på tråden Farligt med alvedon?
  • YourFantasy

Det är ingen fara att ta alvedon. Fick råd från barnmorska att ta alvedon då jag hade ont i magen o var i vecka 38..

• alvanova

Nej, inte farligt med paracetamol men låt bli t ex ipren, ibumetin (ibuprofen) och t ex albyl (acetylsalicylsyra)

• Hearty

Okej! Tack så mkt, skulle kunna knapra i mig hela asken, har såå ont!

• YourFantasy

Fick ett tips för ett tag sen att *mosa* in alvedon och lägga den på tanden..

• Hearty

uesch det måste smaka pyton men tack kanske provar det när det krisar..

• MacMillan
    YourFantasy skrev 2008-10-05 17:56:02 följande:
    Fick ett tips för ett tag sen att *mosa* in alvedon och lägga den på tanden..
    Jag jobbade på fängelse förut och fick där information att man kan mosa alvedon och sniffa. Det kommer betydligt fortare ut i blodet då och effekten var kunde bli upp till 8ggr högre.(Det är vad interner gör, som ofta är experter på piller.) Enligt mig måste det vara i princip samma sak att mosa och lägga mot tandköttet. Informatinen jag fick var dock bara i upplysningssyfte och definitivt ingen rekomendation! Har man jättevärk så kan man väl göra så men jag skulle aldrig göra det som gravid. Man vet ju inte riktigt "hur många" alvedon man egentligen tar då. Men det är min åsikt.
  • Hearty

Det var ngt nytt, sparar det tills efter graviditeten tror jag dock

• Bubblan2

Jag var dunderförkyld och det enda som gjorde att jag kunde kliva upp var alvedon. Tre dagar efteråt fick jag +:et och naturligtvis började jag fundera över hur bra det hade varit att ta alvedonen.

Min BM sa direkt, när jag ringde och beställde tid för inskrivning, att alvedon inte är farligt om man håller sig till de doser som står på förpackningen.

Tipset om att krossa tabletten och lägga direkt på tanden är siperbra. Har testat men då tog jag en alvedon och la hela tabletten som en snus mot tanden som gjorde ont. Smakar f-n men lindrar snabbt!

• Panda87

att mosa alevdon ´har väl med att göra att brusalvedon är bättre vid huvudvärk typ

*älskar min krister*
  • GoldDigger

jag brukar ta en brusalvedon i liiite vatten och ha en lång stund i munnen. funkar kanon.

Svar på tråden Farligt med alvedon?