Vilka kokkärl och stekpannor har du?
Är du nöjd med dem? Har de några egenskaper som du är extra nöjd med? Har du tips på någon bra butik på nätet där man kan köpa dem?
Är du nöjd med dem? Har de några egenskaper som du är extra nöjd med? Har du tips på någon bra butik på nätet där man kan köpa dem?
Ingen som har bra kastruller och stekpannor hemma ?
Ja, man kan koka och steka saker i dom. Det tycker jag är bra.
Fast det kan ju variera lite på kvalitet och hur resultatet blir när man tex steker. För mig spelar det inte så stor roll om de är billiga eller dyra bara de är av god kvalitet. Dessutom ska de fungera på en hällspis.
Jag har IKEAs serie 365+. Den funkar, men rekommenderar väl inte någon att köpa dem direkt. Är lite sugen på Oden Steel från OBH Nordica och att investera i en riktigt bra gjutjärnsgryta. Stekytan bli värdelös i IKEAs stekpanna f ö.
Tack för tipset! Jag har också funderat på Oden. Skulle vara kul att höra om de som har serien är nöjda.
Jag rekomenderar verkligen titanpannor. De är suveränt bra och lätta att rengöra.
Jag har OBH Nordica:s Oden steel (hela serien)& jag är nöjd... bästa är nog durkslagen i locken...
Ja, jag är nöjd. Jag har lite allt möjligt hemma; allt från ärvda gjutjärnspannor till IKEA-grejer.
Jag har en stekpanna/traktör från Duka(deras egen), den var svindyr(999 men värt varenda krona.
Haft den i flera år.
En gjutjärnsgryta har jag med. Som jag haft sedan jag var 17år, så den är overdelig.
Kan verkligen rekommendera dimayer eller kanske det stavas demayer? I alla fall så är det dom jag varit absolut nöjdas med. Svindyra men bra, min man råkar kunna köpa dom billigt genom jobbet annars ligger dom på 1500-2000 kr... Bra att önska sig vid ett tillfälle. Har tre st men använder bara två. I dom gör jag allt. kokar och steker. Väldigt bra när man ex. gör köttfärsås eller korvstroganof, inget skvätt på spisen tack vare de höga kanterna. Vet inte materiel men dom blir varma i botten och även kanterna runt om, vilket gör att det blir en jämn bra värme även när man gör mycket. Sen är dom snygga! Har fått beröm för dom flera gånger, skönt och slippa dubbeldisk när man bara kan ställa fram dom som dom är. Bräner aldrig fast, vill man kan man polera dom med ett medel som fäljer med. (funkar även utmärkt till diskbänk). Tål ej svinto..
Ett bra tips, ken tyvärr inte svar på om de finns att köpa på nätet.
En rejäl gjutjärnsgryta är guld värd, tycker jag. Jag fick pengar av farmor när jag tog examen. Hon ville att jag skulle köpa ett minne, så jag köpte grytan och varje gång jag använder den tänker jag på henne som det genuina bonnmora hon var. Man får bara inte glömma att smörja den med olja för då rostar den.
Tack ni som har svarat! Det lutar åt att vi kommer att testa OBH Nordica Oden .
Vi har skeppshults grytor och järn. De är riktigt bra allihop.
ICAs stekpanna, underbar! Håller väl kanske 1-1½ år... men inte särskillt dyr heller.. Inte optimal, men när man inte har råd till en bättre så är den skitbra! Bra mycket bättre än IKEAs.
Sen har vi Anders Petter på kastrullerna (vet inte vilken serie), och DE kommer hålla ett tag!
Jag har Jamie Olivers kastrull o stekpanna som jag använder mest,men oxå några från Ikea.