• Anonym

Efter hur lång tid är det "normalt" att låta sin nya partner träffa ens föräldrar?

Hej

Jag har ett nytt förhållande sedan lite mer än 4 månader tillbaka och nu har killen nämnt ett par gånger att han vill träffa mina föräldrar och min mamma nämnde idag och undrade när de skulle få träffa honom.

Saken är den att jag är lite försiktig med att presentera killarna numera eftersom jag av nån anledning inte lyckas med något varaktigt förhållande. Förra var visserligen 2,5 år men det känns som snabbt att ta hem en ny redan.

Har inga barn eller så men vill att det ska vara helt rätt!!

I dag var vi i samma stad som mina föräldrar bor (inte långt från mig iofs) men det kändes inte helt 100 % att ta hem honom.

Vad tycker ni är rimlig tid och kan ni förstå mina tankar?

Eller ska vi dra hem till föräldrarna idag så de får träffa honom Är dessutom nervös hur det ska gå, om han tycker de bor fint, lagar god mat osv.

• Svar på tråden Efter hur lång tid är det "normalt" att låta sin nya partner träffa ens föräldrar?
  • PrettyGirl

När det känns rätt, när man blivit lite mer säker på att det är denna person man vill satsa på. Så har iaf jag känt de ggr jag träffat en ny kille. I början har jag inget sagt om den nye ifall det inte skulle hålla, sen har jag berättat o när det känt som om vi kommer att forts så har de fått träffa min nya kille. Så har det varit för mig.

• Anonym (?)

finns väl ingen rimlig tid att vänta..när allt känns rätt skulle jag säga..om du nu tvekar så ska du vänta tills det känns bra..

• Thegran

mina föräldrar träffade min kille efter ett par dagar, vi sprang på varandra på ica.
    sen var vi hem och åt hos dem kanske en vecka senare.

• Anonym

hur reagerar ni när ni hör att han efter så här "lång" tid inte träffat dem då?

• Anonym

Äsch, det är väl kul för dina föräldrar att se vem du tillbringar mycket tid med nu, även om ni inte kommer leva ihop för alltid? Kör på!

Men jo, jag förstår dina tankar. Men det kanske kan vara kul att umgås lite med din föräldrar även om ni inte, som sagt, kommer leva ihop alltid?

• Anonym

svårt det där. mina föräldrar "tvingade" mig att komma med en kille första gången han var över i stan (3:e gången vi träffades) men då lät vi bli att gå dit eftersom det kändes så fel .nästa gång han kom över så åkte vi dit, kändes inte alls bra.

nästa kille så var jag hos hans föräldrar efter ca 2½ mån och då kändes det bra, mina föräldrar träffade han inte förren 4 mån senare och det var bara för de bjöd in hans föräldrar (kan säga att jag  var riktigt arg när jag fick veta att de gått bakom min rygg) på fika utan oss och att de då satt och pratade skit om min kille

• Tös

Jag träffade sambons syster..efter 2 dgr. Hon kom o bodde hos oss.

Hans föräldrar träffade jag efter några månader (4 kanske) o min mamma träffade sambon någon månad efter förhållandet hade börjat.

Varför vänta? Varför inte göra pinan kort?

• Anonym

Jag reagerar inte nåt speciellt!

Anonym skrev 2008-10-05 18:43:23 följande:
  • Thegran
    Svar på #4
    Anonym skrev 2008-10-05 18:43:23 följande:
    för mig hade det varit konstigt att vänta så länge, eftersom jag umgås med mina föräldrar väldigt mycket och vi bor sådär 5 min från varandra.

men det beror väl lite på hurdan relation man har med varandra också?

killen och jag hade umgåtts som vänner i nästan ett halvår innan vi blev tillsammans, så kände varandra rätt bra redan.
  • Anonym (?)

Jag skulle nog låta dem träffa varann eftersom det är nästan ett halvår som ni har träffats..Men det är ju jag. Finns ju även risk för att killen "ger upp" för att du inte "tar förhållandet på alvar". Åtminstone för mej skulle det kännas olustigt att vara tillsammans med nån och inte få träffa hans familj, då skulle jag nog fundera på varför..

• Anonym

jah har bra kontakt med mina föräldrar och brukar kanske vara där varannan vecka eller så.
    nu har det blivit mer sällan sen jag träffade honom.

nu ville mamma bjuda hem på fika ikväll men det blir nog för sent för han tränar.

• Anonym

Jag tycker att det är så jobbigt, känner mig som en femtonåring som ska ta hem en kille igen liksom. tänker på hur pinsamt det kan bli osv :)

• Stina vem

vad är det du är rädd för?

att dina föräldrar ska tycka du drar hem en ny kille stup i kvarten?

• Frontline

Det gör du ju som du själv känner för...

Mina föräldrar träffade min nuvarande sambo redan första gången hon var nere här och hälsade på...

• Utlandssvensk

Sâ länge som det inte känns rätt att presentera honom sâ är det för tidigt!

• Anonym (?)

Alltså ja menar killen kanske tänker att du inte tar förhållandet på allvar..

• Anonym

är nog rädd för att de kanske ska tycka det är trist om det tar slut sen och de gillar honom, eller ja.. att jg har många killar

sen är jag kanske lite osäker på oss två också just nu, är inne i en tvivelperiod

men jag tror killen börjar tycka det är konstigt nu. vi bor ju soms agt inte såå långt från dem, grannstaden bara

• Anonym (Ehumm...)

Vi träffade varandras föräldrar efter att vårt första barn var fött... Lilla killen var inte riktigt planerad.
    Men det blev ju bra ändå!

• emma727

Jag tar ofta hem killarna innan vi blivit ihop... Typ chockat min dejt med, nu ska vi svänga förbi hos mamma o pappa för en kaffe, hahah det har ofta varit jätte kul, framför allt om det är jättekonstiga filurer som inte alls stämmer in i familjen, då har vi något att skratta åt nästa familjemiddag.
    Jo sen så har ju jag en väldigt avspänd och öppen relation med min familj. Hoppas det är så för dig. Är du nöjd med karln borde han duga till dina föräldrar också ;) Lycka till! Kram

Svar på tråden Efter hur lång tid är det "normalt" att låta sin nya partner träffa ens föräldrar?