• Anonym (undrande)

När vet man att man är tillsammans? När kan man prata känslor?

När vet man att man är tillsammans? Efter hur lång tid? Ska man fråga? Hur tar man upp det?

Har träffat en kille som bor utomlands och vi har setts i lite mer än två månader..ca var tredje vecka och det känns super...börjar få känslor för honom och vi har det jättemysigt när han är hemma. Men han kommer bo utomlands i ca ett år till och jag vet inte hur jag ska förhålla mig till det. Vill ju bara ha honom här hemma..!

Så...efter hur lång tid kan man börja prata känslor och vart man är på väg..om det bara är sex eller om han också är intresserad av en djupare relation..?

Behöver era goda råd...blir galen av alla mina tankar och jag saknar honom så himla mycket...! suck..

• Svar på tråden När vet man att man är tillsammans? När kan man prata känslor?
  • Anonym (undrande)

puff!

• danitra

Det är väl bara att fråga honom vad han tycker. Jag frågade rätt ut om vi var tillsammans eller inte och fick svaret att vi var det.

danitra.blogg.se - läs den, den är skitbra!
  • Anonym (undrande)

haha danitra, fan av bra gjort! Efter hur lång tid gjorde du det och hade ni träffats mycket?

• danitra
    Anonym (undrande) skrev 2008-10-05 20:45:33 följande:
    haha danitra, fan av bra gjort! Efter hur lång tid gjorde du det och hade ni träffats mycket?
    Ha ha, efter en vecka typ. Hade väl träffats varannan dag eller så.
    Jag är en rätt "rakt på sak"-kvinna och tycker inte om att inte veta vad som gäller.
  • Anonym (L)

Om det är allvar kommer han bara tycka om att du tar upp det, om han inte menar allvar kanske han blir avskräckt, men då är det ju lika bra att det händer tidigt...
    Hur gamla är ni?

• Katja77

Anonym (undrande) skrev 2008-10-05 20:35:08 följande:

När vet man att man är tillsammans? Efter hur lång tid? Ska man fråga? Hur tar man upp det?Har träffat en kille som bor utomlands och vi har setts i lite mer än två månader..ca var tredje vecka och det känns super...börjar få känslor för honom och vi har det jättemysigt när han är hemma. Men han kommer bo utomlands i ca ett år till och jag vet inte hur jag ska förhålla mig till det. Vill ju bara ha honom här hemma..!Så...efter hur lång tid kan man börja prata känslor och vart man är på väg..om det bara är sex eller om han också är intresserad av en djupare relation..?Behöver era goda råd...blir galen av alla mina tankar och jag saknar honom så himla mycket...! suck..
    Du kan ju alltid ställa en mer öppen fråga än om ifall ni är tillsammans. T ex "Hur ser du på vår relation?"
  • Anonym (undrande)

Oj! Jag är likadan men är så himla rädd att förlora honom om jag frågar..tänk om han inte vet vad han vill............ Fast! Då är han väl inte den rätta om han inte vet eller inte vill vara tillsammans..

haaatar sånt här!: ) Problemet är att han har gått igenom en del och har lite svårt med närhet...medans jag är precis tvärtom och superspontan!

• danitra
    Anonym (L) skrev 2008-10-05 20:47:52 följande:
    Om det är allvar kommer han bara tycka om att du tar upp det, om han inte menar allvar kanske han blir avskräckt, men då är det ju lika bra att det händer tidigt...Hur gamla är ni?
    Det var så jag tänkte. Jag var inte ute efter bara en flört och ville veta rätt snart om jag höll på att kasta bort min tid eller inte.
  • Anonym (undrande)

Hmm ja det var bra, det ska jag nog fråga honom.. tror han har lättare att svara då.

Jag är ju så kär i honom...nästan så jag mår dåligt eftersom han inte bor i sverige. Går bara och längtar hela tiden!

• Anonym (undrande)

Jag är 30 och han är 29. Hade lite fyllesnack med hans bästis i helgen och han sa att han pratar rätt mycket om mig så det är väl ett gott tecken..: ).
    Jag orkar inte heller bara flirta eller dejta... Jag är jätteredo för ett seriöst förhållande...

• Gabzan

men ni har alltså bara setts 2 ggr eftersom ni träffats var tredje vecka och har träffats i 2 månader?

varför ta upp det öht egentligen? han lär ju ta upp det när han är redo annars?

• Anonym (undrande)

Vi har setts lite oftare än det, ibland har han varit hemma två helger på raken...så ca 4 helger sen i mitten på augusti..

Jag är bara så otålig men får väl vänta lite till, det är bara för att jag börjar bli kär i honom. Då vill jag definiera det vi har och vart vi är på väg.

Hur länge kan man dejta då tills man kan ta upp det?

• Anonym (L)

Min kille sa efter vi hade varit ihop två månader: Två månader. Det börjar bli allvar..
    Så kan man ju också säga om man känner det, då pressar man inte honom att ge ett svar, men om har är allvarlig borde han vilja säga något liknande tillbaka. Jag tror man måste gå på intuition när det känns rätt att prata om det.
    Han bor inte så långt bort då om han kan komma hem nästan varje helg?

Svar på tråden När vet man att man är tillsammans? När kan man prata känslor?