• bonaqua

Någon som vill dela med sig av sitt "fadderbrev"?

Jo, jag undrar om det är någon som har ett färdigt skrivet brev som ni gett er fadder på dopet/namngivningen? Jag har ett hum om hur jag vill att det ska se ut, men behöver lite hjälp på vägen...
    Lite tips och ideer kanske, om ni inte vill dela med er av breven helt..

**Alicia 080727**
  • Svar på tråden Någon som vill dela med sig av sitt "fadderbrev"?
  • Aaglars

Jag har ett fadderbrev/bevis. Men det fick jag från kyrkan/församlingen. Det är inte ett sånt du menar va`?

• bonaqua
    Aaglars skrev 2008-10-05 21:34:21 följande:
    Jag har ett fadderbrev/bevis. Men det fick jag från kyrkan/församlingen. Det är inte ett sånt du menar va`?
    Nej det är det inte. Ett sånt som man skrivit själv o sen kanske gett det till den blivande faddern som en present..
    Tack ändå.
    **Alicia 080727**
  • Aaglars

Jo jag tänkte nästan det.

Något som för mig skulle vara viktigt att få med i ett sådant brev skulle vara att poängtera
    > Att det är ett stort förtroende man ger någon för att denna person är någon speciell som man verkligen litar på.
    >Att det är ett livslångt åtagande.
    >Att personen ska finnas där och påminna fadderbarnet om den kristna tron och det som dopet står för

LYCKA TILL!

När är dopet?

• Hella08

Båda vi valde att ha som faddrar ville att det istället skulle va gudmor och gudfar så dom fick som dom ville. Så här skrev vi till dom.

I samband med Nathalies namngivning den 15:e Juni 2008 har du XX blivit utsedd till en av Nathalies två gudföräldrar. En uppgift som är viktigt idag och alla andra dagar livet ut.

Att just du blev utsedd till att vara hennes gudfar beror på att vi tycker att du är en snäll och hjälpsam person. Någon vi litar på, en fin människa.

Vi önskar att du kommer vara delaktig i Nathalies uppväxt och alltid finnas som ett stöd för henne. Hjälpa henne när hon stöter på problem här i livet. Gärna komma med goda råd när hon står inför svåra beslut.

Att vara gudförälder innebär inte att man ska överösa Nathalie med gåvor utan vi hoppas att du kommer skänka henne mycket av din tid och kärlek. Gärna att ni har 15:e Juni som eran speciella dag tillsammans.

• N82

vad fint skrivet.

Hella08 skrev 2008-10-06 10:04:02 följande:
    Båda vi valde att ha som faddrar ville att det istället skulle va gudmor och gudfar så dom fick som dom ville. Så här skrev vi till dom.I samband med Nathalies namngivning den 15:e Juni 2008 har du XX blivit utsedd till en av Nathalies två gudföräldrar. En uppgift som är viktigt idag och alla andra dagar livet ut. Att just du blev utsedd till att vara hennes gudfar beror på att vi tycker att du är en snäll och hjälpsam person. Någon vi litar på, en fin människa. Vi önskar att du kommer vara delaktig i Nathalies uppväxt och alltid finnas som ett stöd för henne. Hjälpa henne när hon stöter på problem här i livet. Gärna komma med goda råd när hon står inför svåra beslut. Att vara gudförälder innebär inte att man ska överösa Nathalie med gåvor utan vi hoppas att du kommer skänka henne mycket av din tid och kärlek. Gärna att ni har 15:e Juni som eran speciella dag tillsammans.
Svar på tråden Någon som vill dela med sig av sitt "fadderbrev"?