• MotherOfTwo

Är det fel att försöka para ihop två kompisar?

Jag har två kompisar som jag tycker skulle passa så himla bra ihop. Är det fel av mig att se till att dessa två personer träffas? Är det att lägga sig i? Jag tänker ju såklart inte säga något men dom kan ju fatta så småningom vad jag pysslar med. Jag vet att båda två gärna vill träffa någon.
    Dom kommer troligtvis inte träffas om inte jag "ser till" att dom gör det.
    Förstår ni hur jag menar...

• Svar på tråden Är det fel att försöka para ihop två kompisar?
  • Heavenlyfaith

Jag skulle vara dig evigt tacksam om du gav mig en god vän till dig... det är väldigt fint gjort tycker jag Finns det NÅGOT ont i det?

Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • MotherOfTwo

Nej jag vet inte. Är bara orolig att dom ska tycka att jag lägger mig i deras "singeltillvaro" att jag på något sätt värderar det som negativt. Vilket jag absolut inte gör. Jag har bara länge tänkt att dessa två skulle passa så himla bra ihop (dom är lika som personer).

• Tecken

Du kan ju alltid föreslå en dejt, men det måste vara upp till dem, om de vill gå vidare eller inte. Och de ska inte behöva känna någon press (t ex "Åh, men ni skulle passa SÅ bra ihop, jag bara vet det!").

• Maggis

För min del kan jag inte se något negativt i det. Blev själv ihopparad med en väns killes kompis. Idag bor vi ihop och har 2 fina killar. Så jag är dem evigt tacksam. Han passar mig perfekt.

//Maggis
  • MotherOfTwo

Nej någon dejt tänker jag inte förslå det får dom fixa själv. Jag tänkte bara att jag kan ju hitta på saker och ta med dem båda till detta. Sedan får dom såklart själva fixa dejten.

• Maggis
    MotherOfTwo skrev 2008-10-05 21:43:14 följande:
    Nej någon dejt tänker jag inte förslå det får dom fixa själv. Jag tänkte bara att jag kan ju hitta på saker och ta med dem båda till detta. Sedan får dom såklart själva fixa dejten.
    Tycker det låter som en bra plan.
    //Maggis
  • Angeeliina

Känsligt som bara den! Att bara bjuda hem lite folk och även de, är väl inte "brottsligt" men jag skulle själv aldrig velat att mina kompisar tussar ihop mig med folk. Även om jag skulle tycka tanken var gullig i sig.

• Tecken
    MotherOfTwo skrev 2008-10-05 21:43:14 följande:
    Och jag tycker att det är bättre att köra med öppna kort. Varför dölja ditt motiv?
  • skorpionen80

Du behöver inte göra det uppenbart. Fixa en fest där du bjuder hem många av dina vänner - singlar som par. Eller bjud in dem när du fyller år etc. På så sätt träffas de, men blir inte ihoptussade.

• Björnmossa

Antingen stor fest med många kompisar, eller blindträff. Bara du och de två tror jag inte på, det kan nog bli styltigt och pinsamt. En blindträff kan man gå på lite ironiskt, man tänker inte att det kommer bli nåt men tänker att man kan ha en kul kväll med en kompis kompis. Å andra sidan är det kanske lättsammare och på det sättet bättre utgångsläge att "råka" träffa nån på en hemmafest - men du riskerar ju förstås att de inte börjar prata med varandra, men det kanske du kan ordna som värdinna.

Jag har en kompis som var på blindträff, de blev inte direkt kära men hade samma intresse (därför de blev ihopparade från början) så nu har båda en ny kompis att gå och knyppla med och det är uppskattat.

Oavsett så är det okej att para ihop folk, om det görs på ett snyggt sätt. Antingen så att de aldrig fattar att du ligger bakom, eller helt öppet men inte för allvarligt.

Svar på tråden Är det fel att försöka para ihop två kompisar?