• Jossofräs

Tidiga symptom på tvilling grav

Som rubriken lyder. Någon som har exempel på speciella symptom vid tvilling graviditet, dvs sån man känner innan ul konstaterar faktum.

Är nyfiken och vill gärna veta

• Svar på tråden Tidiga symptom på tvilling grav
  • aprikos73

Det enda jag kan komma på är att livmodern är högre upp. Har tvillingdöttrar sedan tidigare. Anade inget innan ultraljudet även om min mamma efteråt påminde om att jag hade sagt "det kan ju inte vara tvillingar" flera gånger innan ultraljudet - vilket jag själv inte minns.

Denna gång väntar jag ett barn men hade även denna gång livmodern ovanligt högt upp tidigt. Så något säkert tecken är det inte.

• Zozzo87

Magen började växa fooort...Började nästan direkt efter plusset må d¨ligt...Plussade fort också...Tröööött....

• Jossofräs

Intressant att se att det kan vara lite olika, men så är det ju iofs med alla graviditeter oavsett hur många det finns där inne! Själv är jag så trött så det känns som dom är minst 10 stycken som suger krafterna ur mig ^^

• Sleeping Beauty

Illamående och yrsel redan en vecka innan BIM... Det var nog det som jag kunde ha klurat på, men det gjorde jag inte så jag fick reda på det på ett tidigt UL istället

• Vikkan76

Illamående och kräkningar (minst 7-9 ggr om dagen) bara någon dag efter + på stickan. Kräktes i 10 dagar och fick uppsöka läkare akut och då konstaterade de tvillingar (i vecka 7). Kräktes i 46 dagar sammanlagt och lades in en helg på sjukhus då jag var uttorkad. Där fick jag tabletter mot illamåendet och det började kännas bättre. Hade några enstaka återfall efter det men mycket spy blev det! Gick ner 6 kg.

• revka

illamående, trötthet, blev stor fort. illamående konstant med kräkningar fl gånger om dagen som inte har försvunnit......
    men nuhar jag inte varit gravid tidigare- så jag har inte så mkt att jämföra med.

• Two babies

Finns nog inga "säkra" tecken. Jag har två barn sedan tidigare och det enda jag tyckte var värre meds denna var tröttheten. Den var oerhörd även med de andra två men superextrem med dessa två i magen. Illamående har jag haft lika mycket med allihop. Min mage började inte växa nått direkt fortare och är ffe inte direkt stor för att vänta tvillingar (är nu i v. 38), däremot kunde jag tycka tidigt att det "spände" mer i mgen - den kändes liksom "full" redan i vecka 6. Sen kom sparkarna jättetidigt, i vecka 12.

• Mau82

Har inte varit gravid tidigare så har inget att jamföra med..
    Men plussade redan innan BIM. Brösten svullnade och kunde knappt röra dem så ont det gjorde. Kraftigt illamående, men jag kräktes inte. Ver extremt trött och dåsig i början men det gick över efter hand. Magen började nästan växa så fort jag plussat. O fosterrörelser i v 16 som man såg utanpå magen ett par veckor senare :o)

• Jossofräs

Man kan konstatera att krafigt illammående och en trötthet värre än vanligt verkar vara genomgående i alla fall. Intressant! :)

• revka

jossBergendahl: misstänker du tvillingar? eller vet du redan?

Svar på tråden Tidiga symptom på tvilling grav