• TigerLinn

vad kostar en brudsminkning?

som rubriken lyder? vad kostar en brudsminkning?

det är så att jag fått en förfrågan av en okänd människa om jag kan sminka henne på hennes bröllops dag. jag är inget proffs eller utbildad och det vet hon men hon har hört att ja kan sminka.

hon undrar hur mycket det ska kosta. och insisterar på att betala då hon inte känner mig. (misstänker att hon räknar med att det ska bli billigare och det tycker jag är okej. jag sminkar kompisar m.m som hobby.)
    min fråga är nu.

vad kostar det att göra en brud makeup på en salong? jag vill inte ta nått över pris är glad att jag kan hjälpa denna tjej och att hon hört så gott om mig.

men som sagt vad brukar det kosta på salong? både med och utan prov sminkning?

vad brukar make up kosta för tärna ? både med och utan prov sminkning?

anledningen tillatt jag inte fråga på BT är att den sidan ligger nera och antar att det finns flera här som gift sig eller ska gifta sig som minns priserna?

skriva gärna vart ni bor så vet jag hur mycket priserna skiljer.

kan tilägga att jag kommer använda eget smink och inget som bruden tillhanda håller om de spelar roll.

kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-06 00:52
    kom på det att jag har ju mindre utbildningar som jag gått hos fler faldiga svenskamästare i make up cecilia liden när hon haft grupp utbildning. men är ingen make up artist.

• Svar på tråden vad kostar en brudsminkning?
  • Cornellia

Jag betalade 500 kr för en brudsminkning. Hon som gjorde den har utbildning, men jobbar inte med smink.

• TigerLinn

okej. jag har ju mindre utbildningar som jag gått hos svenskamästare i make up cecilia liden när hon haft grupp utbildning. men är ingen make up artist

Cornellia skrev 2008-10-06 00:49:10 följande:
    Jag betalade 500 kr för en brudsminkning. Hon som gjorde den har utbildning, men jobbar inte med smink.
  • TigerLinn

ingick prov make up?

Cornellia skrev 2008-10-06 00:49:10 följande:
  • Cornellia
    TigerLinn skrev 2008-10-06 00:52:25 följande:
    ingick prov make up?
    Ja, det här var en ytlig bekant, hon har som sagt make up utbildning, var vet jag inte. Hon stod för sminket, hon sminkade även tärnorna för ca 250 styck.
  • TigerLinn

okej.. :)

Cornellia skrev 2008-10-06 00:54:24 följande:
    Ja, det här var en ytlig bekant, hon har som sagt make up utbildning, var vet jag inte. Hon stod för sminket, hon sminkade även tärnorna för ca 250 styck.
Svar på tråden vad kostar en brudsminkning?