gräva upp rabarbern.....
Tänkte höra om man nu kan gräva upp rabarber och sätta den på nytt ställe...eller ska jag vänta till våren...och ska den stå i nått viss vädersträck...och kan den stå brevid gräslök?
Tänkte höra om man nu kan gräva upp rabarber och sätta den på nytt ställe...eller ska jag vänta till våren...och ska den stå i nått viss vädersträck...och kan den stå brevid gräslök?
*puffar*
Nu puffar jag överallt =)
Jag vill också flytta min rabarberplanta, den trivdes inte så bra där jag först satte den =(
Hehe, jag vill också flytta en rabarber :P Så jag puffar också lite
Du kan gräva upp rabarbern nu ,då får den tid att rota sig till våren
kan vara bra att tänka på vilken sorts jord man använde där den inte trivdes
Mina har sol hela dagen & viss kan du sätta den bredvid gräslöken
Tänkte bara inflika att det inte är så väldigt lätt att flytta på rabarber. Jag har grävt upp vår stora planta och flyttat den till ett soligare ställe. Men det kommer fortfarande upp rabarberblad på gamla platsen. Ytterligare en gång har jag försökt få bort gamla rabarberrötterna, men de kommer tillbaka hela tiden. Väldigt livskraftiga!
Vi grävde bort en rabarberplanta som verkade vantrivas i vårt kryddland (övertog trädgården i somras), jösses så mycket rötter det var!!! Får se om den kommer upp igen i vår. Om den trivs har jag inget emot det, men så ynklig och eländig som den såg ut i somras var den inte till någon nytta. Har en annan rabarberplanta som mår något bättre.