• Blue Bear

När gunga i gungan?

Hej

Jag bara undrar när kunde Era små gunga i en riktig gunga ute (självklart sån till baby) för första gången?

Vi har en lite lekplats på nära huset, och jag undrar om jag kommer hinna "inviga" den innan vintern kommer och det är för sent..

Lillen är nu snart 16 veckor..

***Adi 080626 - alldeles underbar!***
  • Svar på tråden När gunga i gungan?
  • LouiseT

När barnet kan sitta själv ordentligt tror jag är bäst att sätta barnet i gunga, vi väntade lite mer än ett halvår...

• Blue Bear

Då får vi vänta tills nästa år...Gråter

• Agamemnon

Lillan gungade för första gången för två veckor sen, då var hon 6,5 månader. Jag skulle inte sätta honom i en gunga om han inte sitter stadigt, det kan inte vara bra/bekvämt för honom. Om du inte vill vänta tills det är varmt ute finns det inomhusgungor, om två eller tre månader kanske han sitter bra nog för att använda en sån.

♥ Olivia 080308 ♥
  • buffybus

när andré va 5 mån gunga han själv... jätte roligt... sålänge dem kan hålla sitt huvud på plats så e det väl inga problem

Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • Blue Bear

Huvudet håller han stadigt och ryggen är oxå stadig.. han har provat hoppgungan och den e jätte skojig (finns bildbevis i galleriet).. men sitter inte stadigt, det kommer dröjaaa..  

• happyhappy

4 månader var han nog lite för ostadig, satt och hängde. Men vid 5 månader var han alldeles redo tyckte jag.

Svar på tråden När gunga i gungan?