• Missboss

    Hur få tag i ett personnummer i Norge?

    Är det någon som vet vart jag kan vända mig i Norge för att få reda på ett norskt personnummer?

    Har de som vi någon form av folkbokföring?

  • Svar på tråden Hur få tag i ett personnummer i Norge?
  • Nisseblubb

    Såvitt jag vet så lämnar man inte ut personnummer i Norge

  • llhanna

    jag gick in på skatte etaten i trondheim oc jag 2 veckor senare fick mitt personnr men det är bara tillfälligt

  • Missboss

    De har ett 11 siffrigt personnummer. Är förvaltare åt en man som har även ett personnummer i Norge där han har bankkonto som jag skulle behöva flytta över hit till Sverige.

  • Fruen fra Norge

    Ja vi har Folkeregisteret i Norge. Fast du lär legitimera ditt ärend där för det är sekretess på norska personnummer.

  • Fruen fra Norge

    Du får inte hur som hälst flytta hans konto även om du har hans personnummer. Du ska ha hans tilstånd til att stänga kontot och överföra pengar eller en fullmakt som viser att du disponerar hans pengar. Det er i så fall inte hans personnummer du ska ha. Du ska ha hans kontonummer. Det är også 11 siffer.

  • Missboss

    Kontonummer har jag. Har fullmakt att göra detta eftersom jag är hans förvaltare. Personnummret behöver jag för att kunna ändra en utbetalning så det går över till hans konto i Sverige i stället.

  • Fruen fra Norge

    Numera inngår Folkeregisteret under Skatte-etaten i Norge. Då måste du veta om han tilhör nord, öst, vest, syd. Om du kan säga vilken landsdel han bor i så ska jag skaffa dig rätt plats. Du kan även göra det i inboxen om du vil.

  • Fruen fra Norge

    Om du ringer det här nummeret så kan dom hjälpa dig. Det är til Skatt Vest. Dom har koll på vart du ska. Om du har kommunnamnet mannen är registerad i så hjälper det dig.


    +47 22 07 70 00

Svar på tråden Hur få tag i ett personnummer i Norge?