-
-
Svar på tråden Baka bullar,mjölkfria,vilken ersättning??
-
soja mjölken är nog bäst vill jag tro
-
Jag bakar bullar/lussekatter/mjuka kakor m.m med havremjölk och det går jättebra. Har iofs inte provat med soja...
-
kan dom dricka laktosfri mjölk kan du i såfall använda den annars funkar de säkert med solhavre även om smaken inte blir direkt samma.jag bakar tyvärr inte bullar ,mina barn är allergisk mot mjälk o ägg,men allt går att byta ut.testa dig fram annars.
-
Jag brukar använda tofulines osötade soyamjölk. Den har en lätt touch av vanilj så den blir jättebra.
-
Olika förslag....vilken som då antar jag!Nån mer som har svar innan jag sticker till affären??
-
I köttbullsmet då??Vilken passar bäst där??Eller kan man helt enkelt byta ut till vatten där kanske?
-
Hej
I köttbullsmeten tar jag vatten -
Men Lii1 ...... visst kan du väl baka bullar utan mjölk och ägg?
Jag gör mjölkfria bullar på sojamjölk, jäst, mjöl, salt och mjölkfritt margarin. och penslar dem med vatten istället för ägg. eller sojamjölk går också bra.
Eller är det ägg i mjölkfritt margarin? -
El så skippa mjölken helt o hållet o använd bara vatten.
JObbar på ett bageri o vi använder inte mjölk i vår vetedeg. Inte smör heller utan bara margarin.
Vi penslar bullarna EFTER att dom varit i ugnen m en socker lösning. Pärlsocker läggs på just innan dom åker in i ugnen. Funkar utmärkt o pensla m sockerlag då dom är färdiga. -
Min fd jobbarkompis bakade på vatten och det smakade ingen skillnad
-
Vi körde havremjölk. Funkade finemang och bullarna blev jättegoda!
-
havredryck å mjölkfritt margarin..
Fungerar också alldeles utmärkt å pensla med havredrycken..
Å jag tycker att dom bullarna blir riktigt goda faktiskt. -
Nu har jag gjort pizzabullar till sonen och de blev jättebra.Hade i havremjölk och det kändes ingen skillnad mot vanlig mjölk.Supernöjd
Nu blir det kanelbullar nästa gång!!