• Big eyes

Emmaljunga och åkpåse?

Jag köpte en allaround åkpåse till min City Cross vagn, men jag tycker att den inte verkar så ombonad och varm.

Ska man därför kanske köpa en annan åkpåse med fleece eller dun till istället?
    Hur har ni gjort som har Emmaljunga vagnar?

Snart ska jag "inviga" sittdelen och vad ska man tänka på så det blir varmt till vintern?
    Och hur göra på sommaren?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Emmaljunga och åkpåse?
  • Marie E

Jag har en Emmaljunga duo Combi, och har precis bytt till sittvagenen för min 6-månaders tjej. Har just nu fleeceoverall, filt och säcken som följde med vagnen men har beställt en sk vinteråkpåse på barnens hus för 595kr. Beställde Emmaljunga original så det passar med hål för selen som sitter i vagnen. Tror det behövs en riktigt varm åkpåse eftersom de små sitter still jämfört med oss vixna som rör oss när vi är ute. Tänkte ha overall och om det blir för varmt bara en jacka.

• buffybus

har också den allround.. gillar inte den alls.. har aldrig använt den.. helt ny o helt onödiga pengar... ska sälja min vagn så den följer med där.. vill inte ha den... ska ha ett överdrags skydd istället.. fotsack... gillar inte dem påsarna alls.. min son bara sparkar o har sig

Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • Emma2007

har en fleeceåkpåse i vagnen. Jättemysigt för barnet. Den har dragkedja ända ner så om det är varmt så är den helt öppen. Sitter bara på den då.

Den vanliga allroundåkpåsen tycker jag inte är så mysig eller varm.

• AnnaH

Vi har en polaråkpåse i vår CityCross. Vi har använt den i ett par månader redan men har den ofta öppen. Då blir det inte så varmt men ändå mjukt och ombonat. Vi har en allroundåkpåse att ha när lillan har bylsig overall för då är polaråkpåsen nästan väl tjock och otymplig. Vi bor i norra norrland (snöade idag ) och lillan är knappa 5 månader men stor (9kg) för åldern. 

♥ Evina 080509 ♥
  • the M Bitch

Det finns massor av åkpåsar som passar i Emmaljungas vagnar, du måste inte ha originalet.

Själv hade jag en från Carlo, som en fleecefodrad täckjacka. Den gick att öppna i nederkant, så den funkade som lekfilt när vi var på besök hos någon.

• Big eyes

Ska man tänka på att åkpåsen har plats för sele/bältet i vagnen eller kan man ha vilken åkpåse som helst?

• Emma2007

Våran är en polarfleeceåkpåse. Som skrev tidigare så har den dragkedja ända ner och dragkedja nästan runt om vid fötterna. Om man vill öppna upp om det är varmt eller om barnet är för lång för åkpåsen. Den har flera hål som man kan dra igenom bältet beroende på hur långt barnet är.

Har för mig att märket är Baby travel. Är lite osäker nu.

Svar på tråden Emmaljunga och åkpåse?