• kickerina

tarmrensning eller magsjuka!?

Hur var ni i magen innan förlossningen?

jag har sen i natt haft magsmärtor,VÄLLDIGT lös i magen (akut)å kräks 3 grr...nu är ja endast lös i magen & illa måendet finns där.jag är gravid 3:e gången nu & väntar twins=) är i V 37.

Berätta gärna hur ni var i magen innan & hur lång tid efter det startade!!

• Svar på tråden tarmrensning eller magsjuka!?
  • Jazza

Jag vaknade med "magsjuka" kl 2 på natten. Sprutsket i en timme, sedan gick vattnet, en halvtimme efter det fick jag värkar

• Jazza

JO, jag var övertygad om att jag var magsjuk, fast jag kräktes inte.... Hade jätteont i magen och det var ju värkar, men jag fattade inte det förrän det började göra ont på riktigt och vattnet hade gått. Smart tjej?

• Jazza

(men har hört om många som kräks i samband med denna tömning också)

• kickerina

Okej,hoppas det är på G då...har dock inte kännt nå värkar,hade magsmärtor i natt.

• Jazza

Det borde ju rimligtvis vara på g... även om kroppen inte säger det, så gör ju kalendern det Alltför länge behöver du nog inte vänta... Lycka till, vad spännande!

• blomman86

Har också haft magsmärtor och så har magen kurrat längst upp två nätter nu, dock inte i rad.. Mått illa och sen har diarren satt igång.. Är i vecka 35 så det är väl lite tidigt för värkar kanske, men man vet ju aldrig... Med första barnet hade jag inget liknande det här...

• Hateya

Hej!
    Är bara i v 30 men natten till lördag vakande jag kl 02:00 med rejäl SD och efter en stund kände jag att jag måste kliva upp och göra nr 2.  Jag smög upp för att inte väcka familjen. Fick sitta  ett tag på toan tills SD hade släppt och sen kom diarrén. Kilade tillbaka till sängen och han precis lägga mig under täcket  och då känner jag en ytterligare SD och att det vrider om i tarmen.. upp på toan igen... tillbaka till sängen, hinner ligga två minuter och så kommer det en SD och känner hur det vrider om i tarmen... Då tänke jag att jag kan inte hålla på och springa upp och ner i sängen hela natten så att jag väcker gubben och riskerar att väcka sonen. Så jag lade mig på soffan fick ett par rejäla SD men tarmen var lugn och efter ett tag slumrade jag till en liten stund och sen vaknade jag av att tarmen knöt sig igen.. Upp på toan.. När klockan blev 04:30 kröp jag ner i sängen för att få sova ett par timmar...
    Puh att det inte fortsatte, är rädd att det ska komma igång redan... barnet får gärna stanna inne minst 7 veckor till. Jag har känt SD ganska länge med de känns mer intensiva nu alltså kraftigare.
    Barnet har hela tiden legat och guppat på min blåsa, trodde att magen skulle stiga, men inte det! Det ligger och trycker på bäckenet..

• Viskans

Jag har samma undran, fick akut diarré för en stund sedan, hade bara lite vanligt magknip innan, inga sd, och nu känner jag mig som vanligt igen. Vecka 38+1.
    Hade en hel del sd i morse, kraftigare och mer ofta än vad jag brukar ha.

Jag vill ju så gärna att det ska vara på g...

Svar på tråden tarmrensning eller magsjuka!?