• Erika Ö

Kan tajta jeans påverka??

Kan tajta jeans påverka utvecklingen i bäckenet under graviditeten?

Jag har fått höra att man helst inte ska gå med tajta byxor över bäckenbenet när man är gravid då det inte kan utvidgas och utvecklas normalt då.

Kan det bli problem vid förlossningen sen om man har gått i tajta byxor? Är det någon som vet om detta har någon inverkan?

• Svar på tråden Kan tajta jeans påverka??
  • Me o Mike

Njae man ska väl inte ha tighta byxor pga obekvämheten bara väl?!

• Erika Ö

okej, man har hört ibland att om byxorna är tighta över just höfterna så kan det hindra utvecklingen av bäckenbenet. Man är ju lite rädd att det inte ska utvecklas ordentligt så man blir för liten vid förlossningen sen..

• Me o Mike

Men om du nu ÄR rädd så lägg in dom tighta brallorna i garderoben då!

Erika Ö skrev 2008-10-06 14:20:33 följande:
    okej, man har hört ibland att om byxorna är tighta över just höfterna så kan det hindra utvecklingen av bäckenbenet. Man är ju lite rädd att det inte ska utvecklas ordentligt så man blir för liten vid förlossningen sen..
  • Erika Ö

Någon som har något bra tips på snygga kläder som inte är tighta över höfterna...? Med tanke på jobbet så kan man inte glida runt i mjukisar heller, vilket man önskar att man kunde göra =)

Jag är så pass tidig i graviditeten så mammabyxor är inte aktuellt på ett tag heller..

• Wednesday85

Leggings är det bästa plagget jag har hemma! Det är så skönt att slippa tighta byxor.

• Me o Mike

Ja jag tackade gud för tightsen när jag blev gravid. Annars finns det snygga "finbrallor" som är mammabyxor.

Wednesday85 skrev 2008-10-06 14:44:26 följande:
    Leggings är det bästa plagget jag har hemma! Det är så skönt att slippa tighta byxor.
  • Mayalotta

Jag är tidigt i min graviditet och är så svullen redan, har fått lägga in ALLA byxor i en låda i garderoben, lever i tajts och har precis i dagarna faktiskt köpt ett par mammabyxor och en kjol.. Funkar perfekt!

• Mimmi P
    Erika Ö skrev 2008-10-06 14:37:48 följande:
    Någon som har något bra tips på snygga kläder som inte är tighta över höfterna...? Med tanke på jobbet så kan man inte glida runt i mjukisar heller, vilket man önskar att man kunde göra =) Jag är så pass tidig i graviditeten så mammabyxor är inte aktuellt på ett tag heller..
    Har aldrig hört talas om att det skulle påverka men om du ännu inte behöver mammabyxor så kan det väl knappast vara nån fara, bäckenet breddar sig ju inte direkt (mitt har inte gjort det iallafall), när du blir större om magen sen så vill du ju ändå byta byxor och då blir det nog automatiskt ett par som sitter lite lösare.
  • Ninnis75

Vem vill gå runt i mjukisar från vecka 12........
    Jag avskyr mjuka byxor men vad har man för val....
    Jag blev tvungen att sluta med mina jeans redan i vecka 12...

Svårt att hitta sköna mjuka byxor som inte e mjukisbyxor...

Finns det inte finare byxor med mer resår och elasticitet ?

Själv är jag snål oxo så jag köper inget dyrt i onödan just nu det är bara att knalla runt som en slashas tre månader till..

Förstår ditt val pga ditt jobb vissa har ju dresscode på jobbet. Jag jobbar i landstinget så jag kan slappa runt även på jobbet.

Kolla på nätet det finns många bra kataloger och hemsidor med bra byxor.

• Ninnis75

Finns väl en anledning att undvika för trånga byxor det känns ju obehagligt.... gör nästan ont....och så ser det inte snyggt ut till slut.......... Naturen har nog tänkt på det för att vi ska förändra rätt många saker från dag 1 till bebisen e född.

• Me o Mike

Som jag skkrev innan.. Tror det var på Kappahl jag köpta mina. Jag jobbade med konferens då och var tvungen att ha finare kläder på mig. Dom var riktigt snygga. Och kostade typ 300:- Hade dom i stort sett hela grav.

• Tjuffs

Tror inte det är någon fara, när man har foglossning ska man ju ha ett bälte runt bäckenet å det spänner man ju åt rätt hårt.

• Erika Ö

jo det är sant det där med bältet.. idag har det vart uppknäppta byxor hela dagen så man har kunnat andas ordentligt hehe

Svar på tråden Kan tajta jeans påverka??